Lēmums aizliegt tirgot stipro alu (virs 5,8 alkohola tilpuma procentiem) 2l plastmasas iepakojumā nu ir pieņemts. Varam uzskatīt, ka cīņa ar tautas nodzeršanos ar lētā gala dzērieniem ir atrisināta, taču tas ir tikai šķietams secinājums. Patiesībā "apinīšu-miezīšu" ražotāji ir lieliskā pozīcijā, jo spēkā šis aizliegums stāsies tikai pēc 3 gadiem.. Valsts, turpretim, ir atteikusies no reāliem ieņēmumiem, jo tieši 2L stiprais alus ir absolūts līderis pārdotā alkohola ziņā - 40% tilpuma izteiksmē.
Šķiet, ka par šādu risinājumu (2L aizliegumu) visi visu jau ir pateikuši - gan to, ka cilvēku paradumi nemainīsies un dzers tāpat, tikai mežos paliks vairāk atkritumu, un arī to, kādas fantastiskas grūtības sagaida alus ražotājus, nomainot tilpumus un etiķetes, utt. Viedokļi atkarīgi no tā, kādu amatu cilvēks ieņem un no kuras puses nauda ķešā birst. Pašam vai partijai.
Pirms vairākiem gadiem ierēdņi un amatpersonas vēl liekuļoja un centās iestāstīt, ka akcīzes celšana ir saistīta ar sabiedrības veselības uzlabošanu. Tagad vairs nē – visi paliek atklātāki un praktiski nav vairs citādākas versijas kā akcīze – tas ir stāsts par ieņēmumiem budžeta caurumu lāpīšanai. Šķita, ka ezīši miglā sajūt, kur migla ir plānāka un dodas uz gaismu!