Delfi foto misc. - 54028
Foto: Privātais arhīvs
Aktīvistu uzkrāsotās velojoslas Brīvības ielā uzskatāmi parādīja, ka arī Rīgas galvenajā ielā ir iespējams atrast vietu visiem satiksmes dalībniekiem. Ikviens varēja pārliecināties, ka velojoslu parādīšanās ielas posmā starp Cēsu ielas sākumu un Artilērijas ielu pārvietošanos netraucē, gluži pretēji – satiksme kļūst drošāka, jo uz brauktuves ir skaidri nodalīta vieta mehāniskajiem transporta līdzekļiem un velosipēdiem, turklāt autotransportam saglabājas divas joslas katrā braukšanas virzienā. Necieš arī gājēju intereses, jo ietvju platums nemainās.

Ideja par velojoslām Brīvības ielā nav nekas jauns – pirmo reizi publiskajā telpā to ierīkošanu apsolīja Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, 2014. gada martā sociālajā tīklā Twitter ievietojot ielas vizualizāciju pie Dailes teātra. Vasarā pašvaldība ierīkoja velojoslas Elizabetes, Dzirnavu un Lāčplēša ielā, bet par Brīvības ielu aizmirsa. Rīgas mērs gan tā paša gada augustā vēl solīja, ka velojoslas Brīvības ielā un uz Vanšu tilta noteikti parādīsies 2015. gadā.

Diemžēl šis solījums nav izpildīts, lai gan velojoslu ierīkošanas projekts Rīgas centra ielu tīklam, tajā skaitā Brīvības ielai, tika sagatavots jau 2014. gadā. Kopš tā laika Rīgas dome veloinfrastruktūras attīstību pilsētā faktiski ir pārtraukusi – 2015. gadā izbūvēts 630 metrus garš gājēju un veloceļa "Centrs –Dārziņi" posms, 2016. gadā tam klāt nāca vēl 500 metri, kā arī 310 metrus garš veloceļa posms Krišjāņa Barona ielā. Uz labo pusi nekas nav mainījies arī 2017. gadā – lai gan Rīgas domes Satiksmes departaments solīja beidzot savienot Dzirnavu ielas velojoslu ar Skolas ielas veloceļu un izbūvēt veloceļus Turgeņeva ielā, nekas no tā nav izdarīts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!