Vispirmām kārtām nedrīkst aizmirst, ka gada pirmie trīs mēneši tranzīta nozarei un kravu pārvadājumiem bija spīdoši un daudzsološi. Janvārī, februārī un martā bija pārvadāto kravu pieaugums, martā sasniedzot pat 12,8% pieaugumu. Līdz ar to arī visu pirmo septiņu mēnešu dati kopumā vēl izskatās cerīgi un ir taisnība, ka septiņos mēnešos kopā pārvadāts par 0,1% vairāk nekā pērn. Taču kas notika aprīlī, maijā, jūnijā un jūlijā?
Ja aprīlī un maijā pārvadāto kravu kritums pret iepriekšējo gadu vēl bija puslīdz pieņemams – attiecīgi par 2,5% un 1,9%, tad jūnijā tas jau bija dramatisks 16,6% kritums, kas tikai nedaudz līdz 7,7% piebremzējās jūlijā. Līdz ar to, ja LDz vēlas būt pavisam patiess, ir jārunā par to, ka šogad jūlijā pārvadāts par 7,7% kravu mazāk nekā pērn.