Inga Antāne: Dzelzceļa kravu statistika jeb ko noklusē LDz
Foto: Publicitātes attēli
"Latvijas dzelzceļš" (LDz) lepojas, ka pārvadāts par 0,1% vairāk kravu nekā pērn pirmajos septiņos mēnešos. Tomēr bezkaislīgā statistika rāda arī ko citu – jūlijā pārvadāts par 7,7% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā mēnesī. Protams, uz statistiku var paraudzīties dažādi un ziņot tos ciparus, kas tajā brīdī šķiet izdevīgāki. Baltijas asociācija "Transports un loģistika" (BATL) ceļ trauksmi, ka kravu apjoms nokrities teju uz pusi. Un tam ir savs pamats.

Vispirmām kārtām nedrīkst aizmirst, ka gada pirmie trīs mēneši tranzīta nozarei un kravu pārvadājumiem bija spīdoši un daudzsološi. Janvārī, februārī un martā bija pārvadāto kravu pieaugums, martā sasniedzot pat 12,8% pieaugumu. Līdz ar to arī visu pirmo septiņu mēnešu dati kopumā vēl izskatās cerīgi un ir taisnība, ka septiņos mēnešos kopā pārvadāts par 0,1% vairāk nekā pērn. Taču kas notika aprīlī, maijā, jūnijā un jūlijā?

Ja aprīlī un maijā pārvadāto kravu kritums pret iepriekšējo gadu vēl bija puslīdz pieņemams – attiecīgi par 2,5% un 1,9%, tad jūnijā tas jau bija dramatisks 16,6% kritums, kas tikai nedaudz līdz 7,7% piebremzējās jūlijā. Līdz ar to, ja LDz vēlas būt pavisam patiess, ir jārunā par to, ka šogad jūlijā pārvadāts par 7,7% kravu mazāk nekā pērn.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!