Delfi foto misc. - 55427
Foto: Cehs.lv privātais arhīvs
Nav noslēpums, ka velosipēdisti standartā pārkāpj Ceļu satiksmes noteikumus vairāk nekā citi satiksmes dalībnieki. Braukšana pie sarkanās ir vairāk vai mazāk ierasta – ja ne pašsaprotama – lieta, braukšana pa ietvi gājējus apdraudošā ātrumā un stilā arī, nerunājot par tādām lietām kā uzskats, ka norādes par vienvirziena ielām ir tikai rekomendējošas. Un tie nav tikai mani novērojumi, mūsu liberastu-velkamistu pārņemtajā kaimiņzemē Zviedrijā pat ir veikti rūpīgi pētījumi*, kas to apstiprina – 19% riteņbraucēju ignorē sarkano gaismu, kamēr tikai 5% autovadītāju uzskata sevi par pārāk krutiem, lai apstātos pie kaut kāda stulba luksofora. Lielpilsētās situācija ir daudz bēdīgāka – Stokholmas centrā 63% riteņbraucēju** neapstājas pie sarkanās.

Protams, velobraukšanai ir dažādas priekšrocības. No punkta A līdz punktam B, īpaši centra robežās vai no tuvās Pārdaugavas līdz Vecrīgai, var nokļūt ātrāk nekā ar mašīnu vai sabiedrisko transportu, turklāt nav jāpiedalās Ušaka padoto iecienītajā spēlē "Izvairies no Bomāra". Mērenā fiziskā slodze arī nāk par labu veselībai, un, ja maršruts ved cauri kādam Rīgas parkam, ir iespēja arī uzelpot svaigu gaisu. Lai to saprastu un atzītu, nav jābūt deģenerātu kustības "Pilsēta cilvēkiem" biedram. Pietiek ar veselo saprātu.

Bet ko darīt ar visiem riteņbraucējiem, kas katru dienu izpelnās velodarasta slavu? Ko darīt ar tiem, kas ar mierīgu sirdi brauc ar 30 km/h pa ietvi un, ja nu kādam gājējam uzbrauks, tad pēc tam pašu gājēju nolamās par uzdrīkstēšanos atrasties viņa velosipēda priekšā, kā arī negadījumā vainos slikto veloinfrastruktūru? Ko darīt ar visiem brašajiem, kas vēsā mierā brauc "pret spalvu" vienvirziena ielās un pēc tam soctīklos sūdzas par ļaunajiem autobraucējiem, kas viņiem brauc virsū?

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!