Tā laika Rīga daudzos elementos atgādina mūsdienu ekonomiskā izrāviena veiksmes stāstus Honkongu, Singapūru un Dubaiju, kas biznesam un investīcijām (tranzīta, ražošanas un tirdzniecības nozarēs) nodrošina labi pārvaldītu, tiesisku vidi (britu tiesu sistēmas pamati), modernus finanšu pakalpojumus un specifiskas reģiona zināšanas darbam ar kaimiņos esošajām lielajām pasaules ekonomikām (Ķīna, Indija) un dažkārt biznesam ne pārāk draudzīgiem reģioniem (arābu valstis, Irāna, Dienvidāzija). Vislabākais apliecinājums tā laika Rīgas biznesa un lielpilsētas statusam Eiropas mērogā ir bagātais jūgendstila arhitektūras mantojums, kas gadsimtu mijā būvēts turīgu tirgoņu, ražotāju un baņķieru ģimenēm.
Mūsdienu Rīgas nozīme Krievijas un Eiropas ekonomisko attiecību starpniecībā parādās vismaz divās lielās Latvijas ekonomikas nozarēs. Viena ir Latvijas tranzīta koridors un ostu pakalpojumi, kas joprojām nodrošina būtiskas Krievijas derīgo izrakteņu un preču daļas transportēšanu uz Eiropas un pasaules tirgiem. Piemēram, 2016. gadā uzņēmums "Latvijas dzelzceļš" ir guvis vairāk nekā 300 miljonu eiro ienākumus no dzelzceļa pakalpojumu eksporta, galvenokārt Krievijas kravu turētājiem, bet Rīgas osta ir kļuvusi par lielāko Krievijas ogļu kravu apkalpotāju starp Krievijas un Baltijas jūras valstu ostām.