Cilvēki jau izsenis ir meklējuši iespēju saņemt labākus medicīnas pakalpojumus. Kopš 90. gadiem būtiski ir pieaugusi pacientu plūsma, kas virzās no valstīm ar augstu ienākumu līmeni uz valstīm ar zemāku ienākumu līmeni nolūkā samazināt medicīniskos izdevumus.
Piemēram, Taizeme ir kļuvusi par Dienvidāzijas medicīnisko centru un katru gadu piesaista gandrīz 900 000 pacientu. Daudzi ierodas no Āzijas kaimiņvalstīm, bet ir arī tādi, kuri nolūkā saņemt medicīnisko aprūpi uz Taizemi ceļo no ASV, Eiropas, Austrālijas u. c. Veiksmes stāsti nav saistīti tikai ar tālām Āzijas zemēm, jo arī vairākas Austrumeiropas valstis ir piesaistījušas nozīmīgu ārvalstu pacientu plūsmu. Piemēram, Ungārija cenšas iegūt reputāciju zobārstniecībā, kas līdzinātos Šveices reputācijai šokolādes un pulksteņu ražošanā. Saskaņā ar dažādām aplēsēm katru gadu ap 60 000 līdz 70 000 cilvēku apmeklē Ungāriju, lai saņemtu zobārstniecības pakalpojumus, – šīs nozares ieņēmumi ir 230 miljoni eiro!
Eksperti lēš, ka kopumā medicīnas tūrisma tirgus vērtība varētu būt 30–60 miljardi ASV dolāru gadā.[1] Vairākas globālās tendences rāda, ka medicīnas tūrisms varētu kļūt arvien izplatītāks.