heino lapiņš
Foto: Privātais arhīvs

Patlaban jau ir skaidrs, ka lielā vācu veikalu ķēde "Lidl" uzsāks darbību Latvijā. Potenciālie pircēji cer, ka līdz ar to parādīsies plašākas iespējas iegādāties preces par zemākām cenām, turpretī daļa vietējo ražotāju, piegādātāju un tirgotāju ir uztraukusies par konkurences palielināšanos. Ir skaidrs, ka, "Lidl" ienākot Latvijas tirgū, izmaiņas mazumtirdzniecībā un piegādes tīklā būs ievērojamas.

"Lidl", tāpat kā "Rimi" un "Maxima", piegādes veiks nevis tieši uz veikaliem, bet caur distribūcijas centru, no kura tad produkcija tālāk tiks nogādāta uz tirdzniecības vietām visā Latvijā. Lietuvas piemērs apliecina "Lidl" spējas iekarot tirgu – lai gan tajā bija stabili un izteikti līderi – tādi kā "Maxima", "Iki" un "Rimi", jaunpienācēji ar mazliet vairāk nekā divdesmit veikaliem spēja iekarot gandrīz desmit procentus no tirgus, lai gan pretī bija spēlētāji ar simtiem veikalu.

Domāju, ka līdzīgs scenārijs sagaida arī Latviju un "Lidl" drīz vien var kļūt par trešo, ceturto lielāko mazumtirdzniecības veikalu ķēdi ar efektīvu loģistiku. Savukārt mazajiem veikaliem piegādes objektīvi kļūst arvien dārgākas un sarežģītākas – degvielas cena palielinās, algas aug ļoti strauji. Iespējams, arī mazie veikali mēģinās konsolidēt loģistiku, varbūt apvienosies, piedāvājot kopīgus piegādes pakalpojumus, taču jāsaprot, ka loģistikas tīkla izveide ir ļoti dārga un ne visiem būs pa spēkam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!