Kaspars Sils, Oaklins
Foto: Publicitātes foto
Nav noslēpums, ka mēs, Latvijā dzīvojošie, esam nopietni aizrāvušies ar rosīšanos pa savu māju un dārzu. “Mans nams, mana pils,” tāpēc visai bieži arī mazākus vai lielākus remontdarbus un dārza iekārtošanu veicam paši, neuzticoties svešām rokām, bet gan paļaujoties tikai uz sevi, padomu žurnāliem vai, jaunākās paaudzes gadījumā, "Youtube" ekspertiem. Ne velti "How to...?" video ir viena no populārākajām kategorijām šajā kanālā. Interesanti, bet izrādās, ka ar šo īpatnību, iekļaujamies Eiropas un Ziemeļamerikas veidotajos 85% līdz 90% no pasaules “dari pats” tirgus.

Un tieši "dari pats" fenomens pēdējās desmitgadēs veicinājis visiem ierasto saimniecības preču veikalu evolūciju līdz "dari pats" kategorijas superveikaliem, kādi Latvijā šobrīd ir "Depo" un "K-Senukai". Novērojam, ka Baltijā šobrīd šajā kategorijā ir sācies cenu karš ar mērķi panākt totālu konsolidāciju jeb vienkāršiem vārdiem sakot – lai izdzīvo viens, stiprākais.

To īpaši saasina pie apvāršņa esošais jautājums par trešo spēlētāju, proti, kādi varētu būt "Maxima" grupas plāni Latvijā izvērsties šajā kategorijā. Tā, piemēram, veikalu tīkla "Maxima" akcionārs, uzņēmums "Vilniaus Prekyba", kam Lietuvā pieder arī "dari pats" segmenta spēlētājs "Ermitažas", nule kā paziņojis, ka iegādājies Igaunijas vadošo būvmateriālu mazumtirdzniecības veikalu tīklu "Bauhof" (uzņēmuma pārdošanas darījumu Igaunijā vadīja mūsu "Oaklins" kolēģi), kas vērtējams kā stratēģiski svarīgs solis, lai šajā kategorijā attīstītos visās trīs Baltijas valstīs. Tāpēc visdrīzāk jau tuvā nākotnē varēsim redzēt "Bauhof" arī Latvijā. (Jo, lai izdzīvotu šī brīža tirgus apstākļos, Tev jābūt aktīvam spēlētājam visās Baltijas valstīs.)

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!