Delfi foto misc. - 62333
Foto: LETA

Ir 27. septembris – pagājuši vairāk nekā trīs gadi, kopš izveidots kopuzņēmums "RB Rail" AS, kura galvenais mērķis ir "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas būvprojektēšana, būvniecība un mārketings. Ir izdarīts nopietns darbs, lai šī gadsimta ievērojamākais infrastruktūras projekts Baltijā taptu īstenots. Tomēr Baltijas valstis joprojām ne vienmēr spēj novērtēt "Rail Baltica" ilgtermiņa ieguvumu. Valstu sadarbība ir tālu no ideālās "Baltijas vienotības", un tā rezultātā "Rail Baltica" projekta īstenošana līdz 2026. gadam ir nopietni apdraudēta. Lai kāda pase būtu jaunā "RB Rail" vadītāja vai vadītājas kabatā, šīs problēmas nepazudīs.

Kopš esmu kopuzņēmuma valdes priekšsēdētājas amatā, ir izveidota profesionāla valde, kas pārvalda jaudīgu komandu ar kolēģiem no piecām Eiropas valstīm. Projekta izmaksu un ieguvumu analīze pierāda, ka "Rail Baltica" projekts ir finansiāli pamatots un dzīvotspējīgs. Vienoti standarti un darbības principi ir ieviesti izmantošanai visām "Rail Baltica" globālajā projektā iesaistītajām pusēm: projekta finansēšanas un izpildes modelis, vienoti iepirkumu standarti, principi un ētikas kodekss. Šobrīd "Rail Baltica" ir sasniedzis projektēšanas fāzi un būvprojektēšanas vadlīnijas ir apstiprinātas visās trīs Baltijas valstīs.

Igaunijas, Latvijas un Lietuvas parlamenti 2017. gadā ratificēja Starpvaldību līgumu par "Rail Baltica" dzelzceļa savienojuma izveidi, un tas nozīmē ilgtermiņa saistību uzņemšanos projektu īstenot. Parakstīts trešais projekta Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) līdzfinansējuma līgums, kopā nodrošinot vairāk nekā 800 miljonus eiro – līdz šim lielāko finansējumu vienam projektam Baltijas valstīs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!