Delfi foto misc. - 64383
Foto: Cehs.lv kolāža
Jau tālajā 2013. gadā vadošā Rīgas domes partiju apvienība SC/GKR, kas nu jau vaiga sviedros par pilsētu rūpējas desmito gadu, solīja: "Šogad Rīgā sāks iekārtot jaunas, ērtas un modernas sabiedriskā transporta pieturvietas. Kopumā tiks labiekārtotas 800 pieturvietas, tai skaitā 300 nojumes tiks uzstādītas tur, kur iepriekš to nebija." Pagājuši teju seši gadi, un beidzot galvaspilsētas iedzīvotāji saņem solīto modernizāciju – podziņu, kuru piespiežot iespējams izgaismot transporta kustības saraksta tāfelīti. Skaidrs, ka par šādām inovācijām pilsētvidē mūs varētu apskaust pat Īlons Masks.

Jaunās un modernās pieturvietu plāksnes ar apgaismojuma funkciju ir izvietotas piecās pieturvietās 13. janvāra ielā, kā arī vienā 11. novembra krastmalas pieturvietā. Tā kā, pēc pēdējiem pieejamiem datiem, pilsētā ir 1887 pieturvietas, varam sarēķināt, ka modernizēts šobrīd ir vesels 0,31% galvaspilsētas pieturu. Iespaidīgi.

Vienas šādas modernas kustības saraksta plāksnes izgaismošanas ierīkošana izmaksā tikai nieka 4300 eiro (visām pilsētas pieturvietām tie būtu vairāk nekā 8 miljoni eiro). Pat neraugoties uz faktu, ka pēc zviedru parauga veidotas elektroniskās pieturvietu tāfeles, kuras uzrāda, pēc cik minūtēm ieradīsies nākamais sabiedriskais transports, kuras darbojas ar baterijām, nevis elektrības pieslēgumu, un kuras darbojas visu diennakti, nevis tikai piespiežot podziņu, citās valstīs izmaksā par vairāk nekā tūkstoti eiro mazāk, vēlos norādīt uz vairākām niansēm, kas, manuprāt, ir daudz sāpīgākas par kārtējo naudas izmešanu vējā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!