edvins berzins leta
Foto: LETA
Jau labu laiku darba tirgū tiek plaši runāts par to, ka darba devēji aktīvi meklē inženierus, datorspeciālistus, farmaceitus un dažādus tehniskos darbiniekus. Lai viņus piesaistītu, uzņēmumi ir gatavi maksāt pietiekami labas algas, kamēr daudziem jauniešiem ar humanitāro izglītību aizvien grūtāk ir atrast labi apmaksātu darbu, jo izveidojusies šādu speciālistu pārprodukcija.

Šāda situācija kavē tautsaimniecības attīstību un tās konkurētspējas palielināšanos, turklāt prognozes liecina, ka, mācību sistēmai būtiski nemainoties, problēmas tikai saasināsies. "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) kā uzņēmums, kurā lielākajai daļai darbinieku nepieciešamas tieši eksaktās zināšanas, ar šādu situāciju jau pašlaik saskaras ik dienu.

Tāpat ir redzams, ka problēmas cēloņi meklējami jau skolās. Es ļoti cienu skolotājus, kuru vairākums aizrautīgi māca savus priekšmetus, taču reālā situācija ir tāda, ka jauniešu interese par tā sauktajiem STEM priekšmetiem (STEM- angļu: Science, Technology, Engineering and Mathematics - zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātika) vai nu nemaz nesākas, vai kādā brīdī apraujas. Lielākajā daļā skolu iespēju robežās šo zināšanu apguve tiek stimulēta, bet jāņem vērā arī skolotāju kapacitāte - viņi bieži fiziski neatrod laiku jaunu un motivējošu uzdevumu izstrādei. Tādēļ redzam vietu instrumentam, kas palīdzēs efektīvāk mācīt un motivēt skolēnus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!