Protams, tas ir ļoti plašs jautājumu loks, kas ietver gan to, ko mēs saprotam ar kvalitatīvu izglītību, gan to, kādi resursi, mācībspēki, infrastruktūra un finanses augstskolām ir pieejami un kādi augstskolu vadības un pārvaldības modeļi ir optimāli.
Uz šiem jautājumiem nepieciešams palūkoties kompleksi, nevis diskutēt par katru atsevišķi un dažādos kontekstos. Vienubrīd runājam par to, vai atļaut piesaistīt pastāvīgā darbā mācībspēkus no ārzemēm, kas līguma slēgšanas brīdī latviešu valodu vēl nepārvalda perfekti. Citreiz spriežam, vai tie augstskolas darbības indikatori, kas tiek lietoti augstskolu starptautisko rangu tabulu (reitingu) veidošanā, ir lietojami arī Latvijā, lai salīdzinātu augstskolas, un vai augstskolas atrašanās starptautisko reitingu augšgalā ir svarīga, vai arī varbūt tas nemaz pašmāju izglītībai nav būtiski