Tomēr nevar teikt, ka, runājot ar skolotājiem, dzirdam tikai pozitīvas atsauksmes par kompetenču izglītības ieviešanu, kas no 1. septembra būs 1., 4., 7. un 10. klasē. Skolotāju bažas ir viegli "norakstīt" uz pārstrādāšanos, zemām algām un sliktu ierēdņu komunikāciju, bet, manuprāt, problēmām ir pavisam citas saknes un citi risinājumi. Tās nav nedz komunikācijas uzlabošana (kas ir uzlabojama), nedz algu palielināšana skolotājiem (kas ir jāpalielina).
Atslēgvārds ir uzticēšanās. Pirms darba Saeimā es savā profesionālajā karjerā tikos ar un intervēju skolotājus no Somijas līdz Tadžikistānai. Varu ar pārliecību teikt, ka skolotāju uzskatus par darba apstākļiem un motivāciju ietekmē ļoti daudzi un dažādi faktori, bet viens no svarīgākajiem ir – cik plaša vai šaura ir rīcības brīvība. Kur skolotāju uzskata par augsta līmeņa profesionāli, kur skolas vadība un valsts uzticas viena otrai un nekontrolē katru soli, tur skolotāji vairāk runā par to, kā efektīvi un jēgpilni strādāt ar skolēniem. Viņi ir atvērti pārmaiņām un gatavi diskutēt par reformām izglītības saturā un mācību pieejā.