Delfi foto misc. - 76069
Foto: Privātais arhīvs
Tuvāko desmit gadu laikā Latvijā gaidāms elektromobiļu "demogrāfiskais sprādziens". Tos izmantos iedzīvotāji, uzņēmumi un ārvalstu viesi. Pēdējā laikā publiskajā vidē gan izskan bažas par elektromobiļu uzlādes punktu pieejamību un jautājumi, vai elektroapgādes infrastruktūra ir piemērota masveida elektroauto lietošanai?

Varu apliecināt, ka bažām nav pamata. AS "Sadales tīkls" elektroapgādes infrastruktūra ir moderna un droša, piemērota gan lielām elektrotīkla pieslēgumu jaudām, kas nepieciešamas investoriem un ražotājiem, gan arī iedzīvotāju elektroauto uzlādēšanai.

Elektromobilitāte jau šobrīd ir AS "Sadales tīkls" dienas kārtībā. Šī gada janvārī, samazinot sadales sistēmas pakalpojumu tarifus, vērtējām, kā tie ietekmēs elektromobiļu izplatību, jo vēlamies, lai elektroenerģijas piegādes maksa vēl vairāk motivētu sabiedrību tos iegādāties. Tādēļ tika izstrādāts tarifs "S3", kuru mēs dēvējam par elektrifikāciju veicinošu tarifu. Tas veidots, lai mudinātu cilvēkus sabalansēt savu elektrības patēriņu dienas un nakts laikā – piemēram, elektromobili lādēt naktī, nevis dienas laikā. Izvēloties šo tarifu, elektrības lietošana nakts laikā ir daudz izdevīgāka un lētāka. Turklāt tā tiek atslogots elektrotīkls dienas laikā, kas nozīmē, ka AS "Sadales tīkls" ir iespēja jauniem klientiem elektrotīkla pieslēgumu nodrošināt ātrāk un lētāk, neizbūvējot papildu jaudas. Tas ir veids, kā mēs varam veicināt elektrības lietošanu, vienlaikus palīdzot valstij īstenot dekarbonizācijas plānu. Savukārt klienti par to pašu naudu var lietot vairāk elektrības un uzlabot savu dzīves kvalitāti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!