Foto: F64
Kā liecina pasta pakalpojumu sniedzēju pēdējo gadu pieredze, visā pasaulē cilvēku, kuri saņem pasta sūtījumus, ir krietni vairāk nekā to, kuri kaut ko nosūta. E-komercijas attīstība un nu arī Covid-19, kas veicina fizisku distancēšanos un attālinātu iepirkšanos, liek tradicionālajiem pasta pakalpojumu sniedzējiem meklēt jaunus risinājumus, kā nodrošināt klientu vajadzībām atbilstošus pakalpojumus. Tiesa, pandēmija atstājusi arī savu ierobežojošu nospiedumu uz pasta nozares darbību, un tas ir vēl viens pamudinājums rīkoties, lai rastu atbildes uz jaunajiem izaicinājumiem.

Kā ikviens Latvijas uzņēmums, arī "Latvijas Pasts" šopavasar saskārās ar jaunu dienaskārtību un nebijušām problēmām, kas bija ātri jārisina. Daudzi Covid-19 izaicinājumi pasta darbiniekiem bija tādi paši kā visiem citiem – darbinieku drošība, darba pārorganizēšana, darbs no mājām vai nenoteiktos apstākļos, nepieciešamība ātri reaģēt un atteikšanās no nevajadzīgām lietām, kas, starp citu, bija svētīgs Covid-19 faktors. Tomēr "Latvijas Pastam" ir sava darba specifika, kas atsevišķās situācijās lika tiekties uz kardinālām pārmaiņām.

Skatoties pēdējo gadu griezumā, kopējais pasta sūtījumu apjoms ir pieaudzis, taču, sākoties Covid-19 pandēmijai, produktu grupas, ja tā varētu teikt, noslāņojās. Līdzšinējā kārtība vienā dienā sabruka. Starptautiskās ienākošās un izejošās sūtījumu plūsmas būtiski mainījās, jo uz laiku zaudējām galveno pārvietošanās līdzekli – pasažieru lidmašīnas. Līdz ar to starptautiskie sūtījumi ienāca ar kavēšanos, bet nereti vienā dienā tika ievests ļoti liels ilgāku laiku dažādos tranzīta posmos krājušos sūtījumu apjoms. "Latvijas Pasta" noliktavās krājās arī izejošie sūtījumi. Ja parādījās iespēja aizsūtīt 500 kg, tie bija jāatlasa, turklāt jāsāk ar tādiem, kas ilgāk aizkavējušies. Pat vēl pirms Covid-19 parādīšanās Eiropā saruka sūtījumu apjoms no Āzijas, sevišķi no Ķīnas, jo cilvēki baidījās. Toties iekšzemes sūtījumu skaits pieauga, un tas savukārt saistīts ar pieprasījumu pēc lokālajos interneta veikalos nopērkamajām precēm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!