Tālis Linkaits
Foto: LETA

Šo gadu Eiropas Savienība ir pasludinājusi par Eiropas Dzelzceļa gadu, lai mudinātu iedzīvotājus savās ikdienas gaitās vairāk izmantot vilcienu satiksmi. Dažādās Eiropas valstīs atšķiras būtiskākie iemesli, kas kavē cilvēkus izvēlēties vilcienu satiksmi ikdienā, pie svarīgākajiem varam minēt nekonkurētspējīgas biļešu cenas, komforta vai savienojumu trūkumu, kā arī ilgu ceļā pavadīto laiku.

Tomēr uzstādījums Eiropai ir viens – attīstīt dzelzceļa sistēmu, lai tā atbilstu mūsdienu pasažieru komforta prasībām un pieaugošajām vides neitralitātes vajadzībām. Tā uz dzelzceļa attīstību mēs skatāmies arī Latvijā.

Sabiedriskā transporta sistēmas koncepcija 2021. - 2030. gadam paredz, ka dzelzceļš Latvijā kļūst par sabiedriskā transporta sistēmas centrālo asi – mugurkaulu. Tas ir galvenais pasažieru pārvadāšanas veids, savukārt pārvadājumi ar autobusiem tiek veikti vietās, kur vilcieni nekursē, vai arī kā pārvadājumi, kas pieved pasažierus vilcienu satiksmei. Vietās, kur autobusu pieturas ir tiešā dzelzceļa staciju tuvumā, autobusu un vilcienu pienākšanas un atiešanas laiki tiek saskaņoti. Koncepcijas mērķis – gribam palielināt ērtas un modernas mobilitātes iespējas, lai pasažieri galamērķī nokļūtu pēc iespējas ātrāk, un šī mērķa sasniegšanai nepieciešami sistēmiski, saskaņoti pasākumi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!