Kad 2019. gada pavasarī LAMB publiski sāka pievērst sabiedrības uzmanību ar elektriskajiem skrejriteņiem saistītām satiksmes drošības problēmām, daudz dzirdīgas ausis tas, šķiet, nesasniedza. Jo it kā nebija iemesla – nebija reģistrēts vēl neviens satiksmes negadījums, kurā būtu iesaistīts šis transporta līdzeklis.
Šobrīd, kad ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti šie braucamie, pieaudzis vairākkārtīgi (2020. gadā – jau 70 gadījumi), turklāt arī ar letālām sekām, trauksmes zvani par drošības riskiem sāk zvanīt arvien skaļāk.
Ja šodien, saulainā jūnija dienā, pastaigāsiet pa Rīgas centru, ar garantiju pamanīsiet kādu pārkāpumu no skrejriteņu lietotāju puses. Tas ietver, piemēram, braukšanu divatā, braukšanu pa pretējo joslu, strauju līkumošanu starp gājējiem uz ietvēm un citus. Jā, lielākā daļa šo salīdzinoši jauno braucamrīku lietotāju uzvedas godīgi, taču pietiek ar pāris tādiem, kas "nezināja", "nepadomāja", "negribēja", lai radītu priekšstatu par visu skrejriteņu lietotāju grupu.