Neils Balgalis
Foto: Privātais arhīvs
Transportlīdzekļu izplūdes gāzu negatīvā ietekme uz apkārtējo vidi un Eiropas aizsāktais zaļais kurss paredz transporta radīto izmešu samazinājumu valstiskā līmenī. Kā mudināt sabiedrību Rīgā, Pierīgā un reģionos vairāk izmantot sabiedrisko transportu, lai veicinātu virzību uz zaļāku domāšanu?

Sabiedrisko transportu Rīgā regulāri izmanto 42% iedzīvotāju*, kamēr privāto automobiļu skaits pilsētas ielās turpina palielināties. Automobiļu ērtībai, ieraduma spēkam un industrijas varenībai, nenoliedzami, ir liela loma. Novērojot kopējās tendences pasaulē, privātā auto statusa simbols pamazām krītas, taču Latvijā tas vēl aizvien ir karalis.

Protams, tas ir liels izaicinājums sabiedriskajam transportam – sacensties ar privāto automobili komforta, ātruma un ērtuma ziņā. Privātā auto ērtības pirmajā acumirklī šķiet krietni pārākas – dodies ceļā, kad vien vēlies, blakus salonā neviens nečaukstina konfekšu papīrus vai neēd desmaizi, ar auto var aizbraukt līdz pašām mājas durvīm utt. Taču regulāra sabiedriskā transporta izmantošana ikdienā var ienest daudz pozitīvu aspektu, turklāt veicinot apkārtējās vides uzlabošanos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!