Sabiedrisko transportu Rīgā regulāri izmanto 42% iedzīvotāju*, kamēr privāto automobiļu skaits pilsētas ielās turpina palielināties. Automobiļu ērtībai, ieraduma spēkam un industrijas varenībai, nenoliedzami, ir liela loma. Novērojot kopējās tendences pasaulē, privātā auto statusa simbols pamazām krītas, taču Latvijā tas vēl aizvien ir karalis.
Protams, tas ir liels izaicinājums sabiedriskajam transportam – sacensties ar privāto automobili komforta, ātruma un ērtuma ziņā. Privātā auto ērtības pirmajā acumirklī šķiet krietni pārākas – dodies ceļā, kad vien vēlies, blakus salonā neviens nečaukstina konfekšu papīrus vai neēd desmaizi, ar auto var aizbraukt līdz pašām mājas durvīm utt. Taču regulāra sabiedriskā transporta izmantošana ikdienā var ienest daudz pozitīvu aspektu, turklāt veicinot apkārtējās vides uzlabošanos.