Vilnis Ķirsis
Foto: DELFI

Saka, ka Rīga nekad nebūs gatava. Gada laikā, kopš pildu vicemēra pienākumus, galvaspilsētu "pabeigt" nav iespējams, bet sākt apjomīgus un tālredzīgus, uz iedzīvotāju labsajūtu vērstus darbus esam paguvuši. Jau tagad ielikām stabilus, uz nākotni vērstus pamatus mūsu pilsētas vīzijas sasniegšanai, un darbs noteikti dara darītāju. Uzdevumu un mērķu ir daudz, un mēs pakāpeniski tos pārvēršam padarītajā.

Mēs daudz runājam par sabiedriskā transporta attīstīšanu un cilvēka "pārsēšanos" no sava auto uz pilsētas transportu, kā tas notiek citās pasaules pilsētās, domājot par iedzīvotāju labsajūtu un ilgtermiņa zaļo politiku. Tas ir vajadzīgs, un es uzskatu, ka arī Rīgā mums ir arvien vairāk jāattīsta pilsētas sabiedriskais transports un tam ir jākļūst par satiksmes galveno spēletāju galvaspilsētā. Tomēr pirms dažādu risinājumu realizēšanas mums vēl jātiek galā ar ķēdes iztrūkstošajiem posmiem, ko piedāvāt galvaspilsētā, lai tas būtu iespējams. Varu apliecināt - kamēr manā politiskajā pārraudzībā būs satiksmes joma, sabiedriskais transports būs prioritāte.

Viens no galvenajiem un sarežģītākajiem uzdevumiem bija sarunas par Eiropas Komisijas Atveseļošanas un noturības mehānisma naudas līdzekļiem tieši Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta infrastruktūras uzlabošanai un reformēšanai. Piešķirtos 300 miljonus eiro ieguldīsim sabiedriskā transporta modernizācijā un citu ārkārtīgi vajadzīgu satiksmes infrastruktūras projektu īstenošanai. Rīgā ir diezgan plašs un arī daudzveidīgs sabiedriskais transports, bet diemžēl Pasažieru vilciena un Rīgas satiksmes tīkli lielā mērā dzīvo savu dzīvi un pasažiera komforts nav prioritāte. Es vēlos šo situāciju mainīt, tāpēc ir plānots līdz 2026. gadam izveidot pārsēšanās punktus stacijās, lai vilcieni un pilsētas sabiedriskais transports būtu sajūgti pasažierim ērtā sistēmā. Esam iecerējuši izbūvēt metrobusa līniju līdz Dreiliņiem, iegādāties jaunus zemgrīdas tramvajus, lai vilcieni un tramvaji kļūtu par sabiedriskā transporta mugurkaulu, kā arī labiekārtot un izveidot veloceļus vismaz 65 kilometru garumā. Šis ir ambiciozs Rīgas "zaļināšanas" projekts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!