godmane
Foto: Privātais arhīvs

Ilustrējot Rīgas domes lēmumu par ierobežojumiem jaunu gāzes apkures katlu uzstādīšanai mājsaimniecībās no 2025. gada, ir jāatzīmē, ka viens dīzeļa auto, kas gadā nobrauc 10 000 km, rada vairāk NOx izmešu nekā vienas privātmājas dabasgāzes apkures katls. Tas ir vēl trakāk nekā šaut ar lielgabalu pa zvirbuļiem!

Cilvēki mums zvana, raksta vēstules, jautā, ko darīt? Piemēram, dzīvoklis Rīgā (pirmajā zonā) pirmskara ēkā ar saskaņotu individuālo gāzes apkuri. Kas notiks, ja pēc 2025. gada gāzes katls saplīsīs un būs nepieciešams uzstādīt jaunu? Kas maksās par dzīvokļa kapitālo pārbūvi gadījumā, ja komisija lems, ka jāpieslēdzas centrālajai apkurei? Kas maksās tūkstošus par centrālās siltumapgādes sistēmas pievada izbūvi?

Rīgas domes lēmums par jaunu gāzes apkures katlu ierobežošanu ir ne vien absurds un pretlikumīgs, bet, iespējams, pat antikonstitucionāls – tas ierobežo cilvēku tiesības, apdraud veselību un pat dzīvības, jo gāzes katlu lietotāji būs spiesti maksimāli ilgi lietot vecus, savu resursu nokalpojušus, nedrošus gāzes katlus. Arī no ekonomikas viedokļa tas neiztur kritiku, jo vecie gāzes katli ir neefektīvi. Un gaisa kvalitāti galvaspilsētā tas neuzlabos ne par kripatu, drīzāk – pasliktinās, jo vecie gāzes katli rada vairāk izmešu. Pajautājiet apkures iekārtu speciālistiem, ekspertiem, kas specializējas gaisa piesārņojuma tēmā, arodārstiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!