Edgars Čerkovskis: Digitālās prasmes kā risinājums pedagogu trūkumam
Foto: Privātais arhīvs
Gan Latvija, gan virkne citu valstu visā pasaulē saskaras ar pedagogu trūkumu – to ietekmējusi ne tikai pandēmija, bet arī augstais pedagogu vidējais vecums, ģeogrāfiski nevienmērīgais sadalījums un citi aspekti. Piemēram, tiek lēsts, ka līdz 2030. gadam Somijā trūks 4000 pirmsskolas izglītības skolotāju un 2000 klašu audzinātāju. Latvijā ir 50,1% pedagogu, kas vecāki par 50 gadiem (Igaunijā 50+ grupā ir 54,5% skolotāju, bet Lietuvā – 52,4%).

Vienlaikus mums ir viens no mazākajiem skolēnu skaitiem uz vienu skolotāju. Gan valdība, gan nozares profesionāļi piedāvā dažādus risinājumus, taču jāņem vērā, ka arī skolotāju digitālo prasmju pilnveide var samazināt šo problēmu, pedagogiem kļūstot produktīvākiem un būtiski atvieglojot daļu viņu ikdienas pienākumu.

Pilnveidot prasmes kopumā, nevis apgūt kādu rīku

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!