Foto: Shutterstock

Latvijā pērn bija vairāk nekā 202 000 cilvēku ar invaliditāti, liecina Labklājības ministrijas dati. Tātad vairāk nekā 10% Latvijas iedzīvotāju var rasties grūtības, lietojot digitālus produktus, tai skaitā e-veikalus. Tādēļ šogad e-komercijas gada balvas "E-komercijas zvaigzne 2022" ietvaros īpaša uzmanība tiek pievērsta digitālo risinājumu pieejamībai. Uzņēmuma "TestdevLab" Pieejamības testēšanas nodaļas vadītāja Elīna Šiškeviča skaidro, kāpēc ir būtiski domāt par pieejamību un kā to efektīvāk ieviest savā platformā.

Digitālo rīku pieejamība ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas nosaka to kvalitāti. Tā padara tīmekļvietnes saturu, lietotnes, dokumentus un citus digitālos produktus, arī e-veikalus, pieejamus ikvienam, tostarp cilvēkiem ar invaliditāti.

Grūtības lietot digitālos risinājumus, arī iepirkšanās vietnes internetā, var būt ļoti dažādas, atkarībā no lietotāja invaliditātes veida – vai tie būtu redzes, dzirdes, kustību vai citi funkcionālie traucējumi. Taču ir arī virkne ikdienišķu situāciju, kad lietotāji novērtē pieejamību. Piemēram, nepieciešamība lasīt video titrus mirkļos, kad apstākļi neļauj klausīties to skaļi, vai jaunās māmiņas, kurām, turot bērnu uz rokām, var rasties nepieciešamība izmantot balss kontroles funkcijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!