Dati arī rāda, ka Latvijas tautsaimniecības struktūrā vairāk nekā vidēji Eiropā ir tādu uzņēmumu, kuri paši izstrādā un ievieš tirgū jaunus produktus, tomēr arvien ļoti daudz ir tādu, kuri neievieš nekādus jauninājumus un pat neplāno tos**. Daudzi potenciāli varētu radīt inovācijas, bet to nedara. Līdz ar to inovāciju aktivitāte joprojām ir nepietiekama.
Latvijas uzņēmējdarbībā joprojām ir liels zemas pievienotās vērtības produktu īpatsvars. Lai celtu Latvijas inovāciju kapacitāti un vairotu ekonomisko izaugsmi, ir nepieciešami profesionāļi ar mūsdienīgām prasmēm produktu izstrādē, investīciju piesaistē un spējām strādāt komandā. Pastiprināta uzmanība jāpievērš zināšanu un tehnoloģiju pārnesei, atbalstot un veicinot inovāciju nonākšanu no zinātniskajām laboratorijām ražošanā un tirgū. Vēl viens būtisks priekšnosacījums ir sadarbība – savstarpēja, starpnozaru, starptautiska, ar pētniecības un izglītības organizācijām – un racionāla līdzekļu izmantošana.