MISC 2.0 - 19155
Foto: Privātais arhīvs
Pasaulē korporatīvais aktīvisms jeb uzņēmuma gatavība paust aktīvu nostāju, bieži pretrunīgos sociālos, politiskos, ekonomiskos un vides jautājumos, lai radītu pārmaiņas sabiedrībā, ir dinamiska parādība.

Mēs esam redzējuši virkni uzņēmumu un zīmolu aktīvisma piemēru, iestājoties par tēmām, kas saistītas ar dzimumu līdztiesību, LGBTQI tiesībām, rasi, imigrāciju, klimata pārmaiņām, ienākumu nevienlīdzību un citiem jautājumiem. Latvijā korporatīvais aktīvisms ir jauna parādība, pēc kuras strauji audzis pieprasījums Krievijas sāktā kara Ukrainā dēļ. 

Tā liecina mērījums "Uzņēmumi un sabiedrības gaidas — USG 2023", kuru jau trešo reizi veica korporatīvo attiecību grupa VA Communications, VA Government un VA Purpose Rud Pedersen Group.

Ja runā par pasaules piemēriem uzņēmumu aktīvismā, tad nav tālu jāmeklē. Patagonia atbalsts cīņā pret klimata pārmaiņām ir ilgtermiņa un vispārzināms (Start Small, Go Big, Give Back). To nostiprināja arī uzņēmuma dibinātāja paziņojums "atdot" savu uzņēmumu un peļņu novirzīt klimata pārmaiņu apkarošanai un neapbūvētas zemes aizsardzībai pasaulē. 

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!