Ričards Andersons: Dīzeļmotoriem ardievas tik drīz vēl nemāsim
Foto: Privātais arhīvs

Pēc vairāku nedēļu kavēšanās Eiropas Savienības dalībvalstu ministri aprīļa sākumā apstiprināja vienošanos no 2035. gada aizliegt ar iekšdedzes dzinējiem darbināmu jaunu automobiļu pārdošanu, izņemot tās mašīnas, kuru dzinējus darbinās klimatneitrāla degviela. Šī ir daļa no ambiciozā Eiropas klimatneitralitātes plāna – cik reālistiski un esošajai situācijai atbilstoši situācijai uz ceļiem ir tā mērķi, paliek atklāts jautājums. Ceļā uz zaļāku Eiropu jāatbalsta ne tikai inovācijas jaunu auto modeļos un klimatneitrālā degvielā, bet arī risinājumi, kas esošos piesārņotājus padara dabai draudzīgākus jau tagad.

Kāpēc 2023. gadā joprojām runājam par dīzeļdzinēju auto?

Kopējās sabiedrības pirktspējas dēļ Latvijas autoparks vēl joprojām ir gana vecs, krietni pārsniedzot 10 gadu atzīmi. Jaunākie dati gan vēsta, ka vietējās auto iegādes tendences pamazām mainās – arvien vairāk izvēle krīt par labu jaunām automašinām, turklāt jau katrs desmitais iegādātais auto ir elektroauto.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!