MISC 2.0 - 24605
Foto: Privātais arhīvs

Mākslīgais intelekts vairs nav svešs vai no reālās dzīves attālināts termins – tas pēkšņi kļuvis par ikdienu akadēmiskajā, drošības, izklaides un, jā, arī biznesa pasaulē. Tā loma un pielietojumi aug nepieredzētā tempā.

No tā, vai uzņēmumi investē vai attīsta mākslīgo intelektu, atkarīga to akciju cena, jo tiek prognozēts, ka kopējais mākslīgā intelekta tirgus 2030. gadā sasniegs 1,35 triljonus (jā, triljonus) ASV dolāru ar ikgadējā pieauguma likmi – 36,8%1. Tas liecina, ka mākslīgais intelekts mūsu dzīvēs ir uz palikšanu, un, jo ātrāk iemācīsimies to izmantot, jo lielāki ieguvēji būsim. Taču kā rožainajā produktivitātes kāpuma apsolījumā nepazaudēt to, kas uzņēmumiem dod to lielāko pievienoto vērtību?

Pagaidām šajā diskusijā dominē tieši darba ražīguma aspekts – nesena "Forbes" aptauja parādīja, ka 64% uzņēmumu uzskata, ka tādi mākslīgā intelekta modeļi kā "ChatGPT" spēs palielināt to kopējo produktivitāti2. Tāpat arī tiek prognozēts, ka mākslīgais intelekts ASV iekšzemes kopproduktam līdz 2030. gadam nodrošinās 21% pieaugumu3, kas parāda tā potenciālu ekonomiskās izaugsmes veicināšanai. Tāpēc paredzams, ka cīnoties ar darbaroku trūkumu, uzņēmumi arvien vairāk izmantos mākslīgo intelektu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!