Vai manu dieniņ, nule mediju telpu cauri visiem "burbuļiem" pāršalca ziņa, ka Latvijas restorāns ir ticis pie "Michelin" zvaigznes. Iedomājies, ja pirms aplikāciju ēras kāda no Latvijas taksometru kompānijām saņemtu starptautiskas organizācijas balvu par 150 EUR ceļu no lidostas līdz Vecrīgai, – aptuveni tā es jūtos par šo ziņu. Nepārprotiet, man ir arī prieks par to, ka Latvija ir apsteigusi visu Āfrikas kontinentu.
Katram gadījumam – īsi jāpastāsta, kas ir un ko nozīmē "Michelin" zvaigznes saņemšana. Vispirms – tā nav balva par labāko restorānu. Zvaigznes piešķir subjektīvas personas, kas balstās uz objektīvām vadlīnijām. Viens no galvenajiem priekšnoteikumiem ir ilgstoša spēja nodrošināt nemainīgi labu gan ēdienu, gan apkalpošanas kvalitāti. Tas nozīmē, ka "Michelin" zvaigzni piešķir pēc vairākām vērtētāju apmeklēšanas reizēm. Kad zvaigzne ir saņemta, vērtētāji turpina apmeklēt restorānu, un tas nozīmē, ka šo vērtējumu var arī zaudēt.
Piestūķēt seju ar ēdienu ir evolucionāra balva par būšanu pārākam, tāpēc ēdiens ir viens no pirmatnējākajiem statusa indikatoriem. Ja vēl ir kādas šaubas, paņemsim kā piemēru spektra ekstrēmus – restorāna vai miskastes apmeklētāji. Asociatīvi, protams, bomzis ir slinks un neprot nevienu amatu, bet restorāna apmeklētājs ir uzcītīgi mācījies un čakli strādājis.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv