"Vai Saeima un valdība vispār strādā? Ko viņi vispār dara?" nesen privātā sarunā man vaicāja kāds koalīcijā esošs deputāts, tādējādi, iespējams, neapzināti iezīmējot problēmu parlamenta un Ministru kabineta darbā, proti, cik aktuāli un nozīmīgi ir politikas dienaskārtībā esošie jautājumi, cik raiti un mērķtiecīgi pie varas esošie virza valstiski svarīgas reformas un kā tiek komunicēta lēmumu pieņemšana.
Taisnības labad jāsāk ar to, ka priekšstats par Saeimas un valdības nestrādāšanu ir pārspīlēts, jo katru nedēļu notiek Saeimas komisiju sēdes un parlamenta plenārsēdes, koalīcijas partijas katru pirmdienu sanāk uz tikšanos, lai vienotos par konkrētajā nedēļā veicamajiem darbiem, otrdienās ir Ministru kabinet sēdes, savukārt ministri ikdienas gaitās pilda savus pienākumus, par kuriem daļēju priekšstatu sniedz ministriju izsūtītās preses relīzes.
Tomēr, kopš pērn septembrī darbu sāka šī koalīcija, rodas iespaids, ka tās dienaskārtībā nav tādu jautājumu un paveikto darbu, kas izskatītos pēc skaistiem, nobriedušiem un plaši pamanāmiem darba augļiem. Ir virkne tematu, kas burtiski kliedz pēc risinājuma vai vismaz tā melnraksta, piemēram, par valsts spējām aizsargāties un pasargāt iedzīvotājus militāra apdraudējuma gadījumā, skolu tīkla reformu, pašvaldību finansiālajām grūtībām, Latvijas uzņēmumu kāri sadarboties ar Krieviju, veselības aprūpes pieejamību, nevienlīdzības mazināšanu, Eiropas Savienības (ES) fondu apguvi, "Rail Baltica" projektu, jaunajiem vilcieniem utt.
Šī valdība turpina iepriekšējās laikā iesākto tradīciju problēmas risināt Ministru kabineta tematisko komiteju ietvaros. Patlaban ir sešas tematiskās komitejas, aptverot iepriekš uzskaitīto problēmu loku. Tomēr šāds sadarbības formāts raisa jautājumus par darba efektivitāti. Piemēram, ES fondu tematiskā komiteja
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv