Viena ir pavisam klusa, izsmalcināta dizaina un pilnībā elektriska mūsdienu automašīna, kas atbilst zaļā kursa vērtībām, bet otra ir jaudīga un ar sportiski murrājošu motoru apveltīta iekšdedzes dzinēja automašīna. Abas vieno CUPRA unikālais dizains, inovācijas vadītāja ērtībai un adrenalīns, ko saņem šoferis, kad atrodas pie auto stūres satiksmes kustībā. Par ikdienu kopā ar “CUPRA Born” un “CUPRA Formentor VZ” stāsta paši auto lietotāji.
“CUPRA Born” – pilnīgi elektriska un tik tiešām izskatās pēc automašīnas
Jānis Miķelsons ir viens no uzņēmuma “Yes we can!” līdzīpašniekiem. Viņa ikdiena ir samērā aktīva, jo darbavieta neatrodas galvaspilsētā, bet objekti, kuros uzņēmums strādā, mēdz būt vairāku kilometru attālumā. Tas gan Jānim netraucē, jo viņam patīk būt pie automašīnas stūres – ik dienu viņš nobrauc 100, 150 vai pat 200 kilometrus. Klasiskam iekšdedzes dzinēja spēkratam tas nozīmē pastāvīgu slodzi, bet uzņēmumam – lielus tēriņus ne tikai degvielā, bet arī automašīnas apkopēs un remontos.
Izmaksu samazināšana arī bijis viens no galvenajiem argumentiem par labu elektroautomašīnas iegādei uzņēmēja vajadzībām. “Iepriekš bija “universālis” – ar nobraukumu, ko ikdienā veicu, apdrošināšanu, KASKO, remontiem, līzingu beigās sanāca krietni vairāk, nekā nopirkt jaunu mašīnu un lādēt ar elektrību. Kāda atšķirība, par ko maksāt – līzingu vai degvielu?” spriež Jānis.
Izvēle par labu CUPRA bijusi pašsaprotama – uzņēmējam jau izsenis paticis SEAT zīmols, pats iepriekš braucis ar “Altea XL” un “Leon” modeļiem. 2018. gadā Barselonā, Spānijā, Jānis pirmo reizi dzīvē ieraudzījis “CUPRA Ateca” un aizķērusies ideja – ja kādreiz iegādāsies jaunu auto, tā noteikti būs CUPRA. Tā gan nav bijusi mīlestība no pirmā acu skatiena – kad uz Barselonu devies vēlāk un apmeklējis CUPRA autosalonu, viņam noskatītais auto nav paticis. Pēcāk domas atkal mainījušās, jo Jānis tic kādai pārliecībai. “Man ir teorija – ja auto tev nepatīk, tad, visticamāk, pēc kāda laika tas tev iepatiksies. Ja patīk, tas nozīmē, ka pēc laika sāks nepatikt. Uz mani šī teorija nudien attiecas!” smejas sarunbiedrs.
Šim stāstam gan ir laimīgas beigas, jo Jāņa uzņēmums pagājušā gada novembrī iegādājās elektrificēto “CUPRA Born”, ar kuru viņš tagad pārvietojas ikdienā. Pirms tam bijusi doma par “CUPRA Formentor” hibrīdauto, bet, kā atzīst Jānis, viņu “prātīgi atrunāja un pierunāja pāriet uz pilnīgi elektrisku auto”. Par labu “Born” bijis arī fakts, ka šim modelim ir izteiksmīgs dizains.
Izmaksu samazināšana arī bijis viens no galvenajiem argumentiem par labu elektroautomašīnas iegādei uzņēmēja vajadzībām. “Iepriekš bija “universālis” – ar nobraukumu, ko ikdienā veicu, apdrošināšanu, KASKO, remontiem, līzingu beigās sanāca krietni vairāk, nekā nopirkt jaunu mašīnu un lādēt ar elektrību. Kāda atšķirība, par ko maksāt – līzingu vai degvielu?” spriež Jānis.
Izvēle par labu CUPRA bijusi pašsaprotama – uzņēmējam jau izsenis paticis SEAT zīmols, pats iepriekš braucis ar “Altea XL” un “Leon” modeļiem. 2018. gadā Barselonā, Spānijā, Jānis pirmo reizi dzīvē ieraudzījis “CUPRA Ateca” un aizķērusies ideja – ja kādreiz iegādāsies jaunu auto, tā noteikti būs CUPRA. Tā gan nav bijusi mīlestība no pirmā acu skatiena – kad uz Barselonu devies vēlāk un apmeklējis CUPRA autosalonu, viņam noskatītais auto nav paticis. Pēcāk domas atkal mainījušās, jo Jānis tic kādai pārliecībai. “Man ir teorija – ja auto tev nepatīk, tad, visticamāk, pēc kāda laika tas tev iepatiksies. Ja patīk, tas nozīmē, ka pēc laika sāks nepatikt. Uz mani šī teorija nudien attiecas!” smejas sarunbiedrs.
Šim stāstam gan ir laimīgas beigas, jo Jāņa uzņēmums pagājušā gada novembrī iegādājās elektrificēto “CUPRA Born”, ar kuru viņš tagad pārvietojas ikdienā. Pirms tam bijusi doma par “CUPRA Formentor” hibrīdauto, bet, kā atzīst Jānis, viņu “prātīgi atrunāja un pierunāja pāriet uz pilnīgi elektrisku auto”. Par labu “Born” bijis arī fakts, ka šim modelim ir izteiksmīgs dizains.
“Man patīk tas teiciens, ka “izskatās pēc automašīnas”. “CUPRA Born” ir mazliet dumpinieciskāks un agresīvāks izskats, salīdzinot ar citiem elektromobiļiem, kuri ieturēti eko, zaļi un lēni ripojošā manierē. Šo ieraugot, tu smaidi. “Born” ir iekārojamāks!”
— Jānis Miķelsons.
Jānis novērtē arī to, ka CUPRA kā zīmols ļoti domā par kvalitāti un to, lai katra detaļa būtu nostrādāta ideāli, bet izmantotie materiāli ne tikai patīkami taustei, bet arī kvalitatīvi. Kad nākas pārsēsties uz ģimenes automobili, kas ir iekšdedzes, Jānis pamanījis, ka automātiski rokas novietojas tā, it kā sēdētu pie “Born” stūres. Tik ļoti viņš jau ir apradis ar savu elektroauto!
Vēl viens aspekts, kuru izceļ “Born” vadītājs, ir fenomenālā mašīnas vadāmība visdažādākajos laikapstākļos – ziemā ne reizi nav bijis situācijas, kad auto izslīdējis. Bet patīkami siltās un saulainās vasaras dienās var izbaudīt īsteno elektroauto jaudu: “Kā uzdod “gāzi”, tā jūti, ka auto momentā uzņem ātrumu. Sēdi, kaifo, brauc un izjūti dinamiku!”
Sabiedrībā valda mīts, ka ar elektroauto tālu nevari aizbraukt, tas bieži ir jālādē, bet uzlādes stacijas nav pieejamas. Jāņa pieredzē ar visu to, ka viņš brauc daudz, “CUPRA Born” ir uzticama akumulatora ietilpībā un bez raizēm var uzlikt lādēties spēkratu pat reizi divās dienās. Jānis sevi dēvē par izšķērdīgu, bet piesardzīgu braucēju, jo neļauj savam auto noslīdēt zemāk par 20% atlikumu, lai nebūtu lieka stresa. Jau izkopts ieradums likt mašīnu lādēties vakarā – auto uzlādēsies 10 kWh stundā, tāpēc, lai piepildītos 62 kwh lielais akumulators, nakts ir vislabākais laiks.
Vēl viens aspekts, kuru izceļ “Born” vadītājs, ir fenomenālā mašīnas vadāmība visdažādākajos laikapstākļos – ziemā ne reizi nav bijis situācijas, kad auto izslīdējis. Bet patīkami siltās un saulainās vasaras dienās var izbaudīt īsteno elektroauto jaudu: “Kā uzdod “gāzi”, tā jūti, ka auto momentā uzņem ātrumu. Sēdi, kaifo, brauc un izjūti dinamiku!”
Sabiedrībā valda mīts, ka ar elektroauto tālu nevari aizbraukt, tas bieži ir jālādē, bet uzlādes stacijas nav pieejamas. Jāņa pieredzē ar visu to, ka viņš brauc daudz, “CUPRA Born” ir uzticama akumulatora ietilpībā un bez raizēm var uzlikt lādēties spēkratu pat reizi divās dienās. Jānis sevi dēvē par izšķērdīgu, bet piesardzīgu braucēju, jo neļauj savam auto noslīdēt zemāk par 20% atlikumu, lai nebūtu lieka stresa. Jau izkopts ieradums likt mašīnu lādēties vakarā – auto uzlādēsies 10 kWh stundā, tāpēc, lai piepildītos 62 kwh lielais akumulators, nakts ir vislabākais laiks.
Tiem, kas interesējas par elektroauto iegādi savam uzņēmumam, Jānis iesaka “uzlikt uz papīra” uzņēmuma izdevumus, kas saistīti ar automašīnām, ikdienā veicamos attālumus un izrēķināt, cik tas ik mēnesi un gadu izmaksā: “Labāk braukt ar jaunu auto, kuram ir garantija, nevis ar vecu iekšdedzes dzinēju, ar kuru regulāri jābrauc uz servisiem!” Uzņēmumam izdevīgs ir arī samazinātais automašīnas nodoklis, bet no praktiskā viedokļa ērti ir tas, ka galvaspilsētā drīkst braukt pa sabiedriskā transporta joslām un stāvvietas lielākoties ir bez maksas.
Jānis vērtē, ka elektroauto un iekšdedzes dzinēja auto ir divas nesalīdzināmas lietas. Elektrifikācija, viņaprāt, ir solis nākotnē, tāpēc jāuzticas inženieriem, kas strādājuši pie mūsdienīga auto izveides katra vajadzībām. “Man šķiet, ka elektroauto ir jauns solis auto industrijas attīstībā.”
Jānis vērtē, ka elektroauto un iekšdedzes dzinēja auto ir divas nesalīdzināmas lietas. Elektrifikācija, viņaprāt, ir solis nākotnē, tāpēc jāuzticas inženieriem, kas strādājuši pie mūsdienīga auto izveides katra vajadzībām. “Man šķiet, ka elektroauto ir jauns solis auto industrijas attīstībā.”
Agresīvi mīļais “CUPRA Formentor VZ” – auto, uz kuru atskatās
Atraktīvā TV personība Armands Simsons kā CUPRA vēstnesis šobrīd pilntiesīgi izbauda būšanu pie stūres jaudīgajam “CUPRA Formentor VZ” modelim ar 2 litru un 310 zirgspēku motoru. Lai gan pats Armands zina, ka CUPRA logo stilizētie trijstūri simbolizē piederību ciltij, viņš savu braucamrīku mīļi dēvē par lapseni, jo izteiksmīgais logo priekšējā panelī viņam atgādina tieši šo lidoni. Turklāt lapsenes spraigā daba sasaucas ar “CUPRA Formentor VZ” būtību – dizainā noslīpēts auto ar jaudīgu motoru.
““CUPRA Formentor” ir gana mīļš, bet agresīvi mīļš,” izceļ Armands. Pirms diviem gadiem, kad ar šī zīmola auto sastapies pirmoreiz, vispirms viņam automašīnas iepatikušās vizuāli. Kad iesēdies salonā, uzreiz juties ērti, jo auto sportiskie sēdekļi burtiski ieskāvuši, un bijusi sajūta, ka viņš kā šoferis saaudzis ar automašīnu vienā veselumā.
““CUPRA Formentor” ir gana mīļš, bet agresīvi mīļš,” izceļ Armands. Pirms diviem gadiem, kad ar šī zīmola auto sastapies pirmoreiz, vispirms viņam automašīnas iepatikušās vizuāli. Kad iesēdies salonā, uzreiz juties ērti, jo auto sportiskie sēdekļi burtiski ieskāvuši, un bijusi sajūta, ka viņš kā šoferis saaudzis ar automašīnu vienā veselumā.
“Tāds riktīgi foršs pilsētas krosovers, kas var izbraukt bezceļos, kas var parādīt zobus kādiem niknākiem automobiļiem, ja ir tāda iespēja. Smuka mašīna!" saka Armands Simsons.
Vēl viena lieta, ko CUPRA ļauj pilnvērtīgi izbaudīt, ir sportiskā motora skaņa un veiktspēja. Armands pastāsta, ka viņa otrā meita Eimija Pola ir liela automašīnu fane, kurai šī skaņa ļoti patīk. Savā priekā par “Formentor VZ” motora rūkoņu viņa dalās ar tēti. “Uzspiežot CUPRA režīmu, kad ierūcas ar vrrrrummm... Tā sajūta ir riktīgi forša!” stāsta Armands. 310 zirgspēku motora uzrāviens īpaši palīdz tad, ja no kāda nepārredzamāka iebraucamā ceļa jāizbrauc uz šosejas, jo “Formentor VZ” uzņem ātrumu vienā mirklī.
Kā vienu no būtiskākajām priekšrocībām viņš min arī drošības sajūtu, kādu rada atrašanās pie “Formentor VZ” stūres. To rada ne tikai mašīnas augstums, bet arī iestrādātās tehnoloģijas un kvalitatīvās bremzes, un pat brīdinājuma signāli par aklajām zonām: “Tiklīdz ir kāda mašīna, kuru tu neredzi, LED gaismiņa padod ziņu, ka tur kāds ir, lai pievērstu uzmanību.”
Kā vienu no būtiskākajām priekšrocībām viņš min arī drošības sajūtu, kādu rada atrašanās pie “Formentor VZ” stūres. To rada ne tikai mašīnas augstums, bet arī iestrādātās tehnoloģijas un kvalitatīvās bremzes, un pat brīdinājuma signāli par aklajām zonām: “Tiklīdz ir kāda mašīna, kuru tu neredzi, LED gaismiņa padod ziņu, ka tur kāds ir, lai pievērstu uzmanību.”
Ir viena funkcija, no kuras izmēģināšanas Armands pat sākumā trīcošām kājām baidījies, jo grūti uzticēties “robotam”, un tā bijusi automātiskā automašīnas novietošanas iespēja. Licies neticami, ka automašīna to spēj izdarīt pati, bez šofera aktīvas iesaistīšanās.
“Man vajadzēja mazliet palasīt, pārbaudīt, kā tas notiek. Likās, ka tikai nospied pogu un ātri viss ir. Īstenībā nē, ir jātur kāja uz bremzes pedāļa – un viss, kā skolas eksāmenā norāda, ievietojas, ievērojot distanci līdz apmalītei, aizmugurējai un priekšējai mašīnai. Ja mašīnai nav pārliecības, tad noskatītajā vietā neielīdīsi, ja mašīnai ir pārliecība, tad ielīdīsi!”
— Armands Simsons.
CUPRA vēstnesis novērtē, ka automašīnā iebūvētās tehnoloģijas ļoti palīdz ikdienā, jo savienojamība, piemēram, ar telefonu ir izcila. Vairs nav jāuztraucas, ka mājās aizmirsts telefona lādētāja vads – ar “Car play” opciju telefons savienojas ar CUPRA, navigācija ērti redzama automašīnas displejā, bet savu viedierīci atliek vien novietot virs iebūvētā bezvadu lādētāja auto panelī.
Kā lielas ģimenes galvai, kad ikdienā veicami apjomīgāki pirkumi, piemēram, pārtikas veikalā, Armandam ļoti noder arī šķietami elementāra “Formentor” funkcija. “Nākam no pārtikas veikala – kur ir atslēgas, kā lai attaisa bagāžnieku? Kad rokas pilnas iepirkumiem, ūdens bunduļiem, kā ielikt visu iekšā? Nobrauc ar kāju gar mašīnas apakšu – un bagāžnieks atveras,” demonstrē Simsons. No malas “Formentor” izskatās kompakts, taču, kad jāsatilpina viss vajadzīgais, bagāžnieks noteikti nepieviļ.
Braucot ar “CUPRA Formentor VZ”, Simsons sajutis, ka uz šo spēkratu citi šoferi un garāmgājēji nereti atskatās. To dara arī viņš pats: “Uzreiz skatos, kas braucošajai CUPRA aizmugurē rakstīts. Ja nekas, tātad parastais “Formentor”, ja ir VZ, tad zini, ka spēcīgais motors zem pārsega,” Armands smej, ka nu jau kļuvis par CUPRA atpazīšanas profesionāli. Kopumā “Formentor” lapsene viņam kļuvusi par labu ikdienas atbalstu, lai ne tikai pārvietotos no punkta A uz punktu B, bet darītu to ar šiku, baudot arī neatkārtojamo spēkrata dizainu.
Braucot ar “CUPRA Formentor VZ”, Simsons sajutis, ka uz šo spēkratu citi šoferi un garāmgājēji nereti atskatās. To dara arī viņš pats: “Uzreiz skatos, kas braucošajai CUPRA aizmugurē rakstīts. Ja nekas, tātad parastais “Formentor”, ja ir VZ, tad zini, ka spēcīgais motors zem pārsega,” Armands smej, ka nu jau kļuvis par CUPRA atpazīšanas profesionāli. Kopumā “Formentor” lapsene viņam kļuvusi par labu ikdienas atbalstu, lai ne tikai pārvietotos no punkta A uz punktu B, bet darītu to ar šiku, baudot arī neatkārtojamo spēkrata dizainu.
Copyright © 2023 AS DELFI. All rights reserved.
Mediju komunikācijas eksperts:
Lauma Simanoviča
Projekta vadība:
Madara Orola
Izstrāde:
Karīna Sabecka
Dizains:
Oskars Dreģis
Redaktors:
Kristīne Melne
Foto un video:
Dmitrijs Vīksne, Kārlis Dambrāns, Jorens Naudiņš
Teksts:
Ketija Nuķe-Osīte