Katram trešajam auto, kas tiek pārdots Vācijā, ir mainīts odometra rādījums, liecina ADAC, DECRA un "Car-Pass" veiktie pētījumi un aplēses. Eiropas Padome ir norādījusi, ka odometru viltojumi ietekmē 5-12% no lietotu automobiļu tirdzniecības vidēji katrā Eiropas Savienības (ES) dalībvalstī. Tomēr šis skaitlis ir ievērojami lielāks pārrobežu tirdzniecībā un veido ļoti ievērojamos zaudējumos sabiedrībai, sasniedzot ES kopējos zaudējumus līdz pat 9,5 miljardiem eiro katru gadu.
"Latvijā odometra rādījuma sagrozīšana var skart pat līdz 80% automobiļu atkarībā no auto klases. Diemžēl lietoto auto pircējiem nākas saskarties ne tikai ar sagrozītiem odometra rādījumiem, ekspluatācijas un servisa vēstures noklusēšanu, bet arī ar automobiļa izcelsmes valsts slēpšanu, remonta tehnoloģijām neatbilstošu automobiļa atjaunošanu un nekvalitatīvu automobiļa pārbūvi uz kreisās puses vadību," atklāj Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.
"Sekas visām nosauktajām manipulācijām ir palielināti izdevumi par auto vecumam un nobraukumam neadekvātu defektu novēršanu, ievērojami mazāku motora un pārnesumkārbas resursu, izjauktu virsbūves integritāti un neatjaunotām pasīvām drošības sistēmām. Visbeidzot pastāv varbūtība nopirkt zagtu vai "klonētu" auto," uzsver Rūtiņš.