Fiziskās aktivitātes
Draugu iegūšana un socializēšanās
Bērnudārzs ir vieta, kur bērni ne tikai rotaļājas un mācās, bet arī iegūst jaunus draugus un attīsta būtiskas sociālās iemaņas. Tieši pirmsskolā bērni apgūst, kā sadarboties ar citiem vienaudžiem, uzklausīt un saprast citu viedokļus, izprast emocijas un risināt konfliktus. Grupā vienmēr ir dažādi personību tipi, un bērni var mācīties, kā komunicēt, pielāgoties un uzticēties vienam otram. Vasaras brīvlaikā bērnam nereti var trūkt tieši ierastās komunikācijas un kopā būšanas ar vienaudžiem.
Dienas ritma nozīme
Bērnudārzā ierastais režīms palīdz saglabāt noteiktu struktūru bērna dzīvē, kas ir ļoti svarīgi viņa emocionālajai stabilitātei. Sabalansēts uzturs, regulāras maltītes un laiks miegam palīdz izstrādāt veselīgus ikdienas paradumus. Pārtraucot ierasto režīmu, rudenī var būt ļoti izaicinoši tajā atkal atgriezties, īpaši, ja, pavadot laiku mājās vai pie vecvecākiem, neizdodas ievērot uztura vai miega režīma un citus ierastos ikdienas noteikumus.
Radošās aktivitātes svaigā gaisā
Turklāt vasaras laikā pirmsskolas pielāgo dienaskārtību un daudz laika velta arī piedzīvojumiem dabā, pilnveidojot dažādas praktiskās iemaņas. Mācību process un ierastais režīms turpinās, bet vienlaikus ir iespēja izbaudīt arī silto vasaras laiku, piemēram, rīta cēlienā vingrojot ārā, rīkojot mākslas plenērus, veicot dažādus eksperimentus. Īpaši siltā laikā var baudīt arī ūdens priekus vai rūpēties mazdārziņu un priecāties par ražu vasaras noslēgumā. Tāpat kā skolas, arī bērnudārzi rīko ekskursijās un sporta pasākumus.
Vecāki savu bērnu pazīst vislabāk
Diskusijas par to, vai pirmsskolas vecuma bērnam ir vai nav nepieciešama atpūta no bērnudārza, katru pavasari atgriežas daudzu ģimeņu dienaskārtībā, tomēr, ja vecāki redz, ka bērns aktīvi un ar prieku dodas pirmsskolas gaitās, nav jāuztraucas un jāšausta sevi, ja nav iespējams nodrošināt garas vasaras brīvdienas. Ja darbs vai citi pienākumi ļauj iegūt kādu papildus brīvdienu, tā būs vienlīdz vērtīga ikvienā gadalaikā. Turklāt der atcerēties, ka katra diena nav jāizplāno līdz sīkākajām niansēm, reizēm bērnam jāļauj arī garlaikoties un neko nedarīt.