Foto: Publicitātes foto

Kā panākt darbinieku produktivitāti, bet novērst izdegšanu? Kā nodrošināt, ka viņi apzinās "lielo bildi" uzņēmumā? Kā likt ikvienam sajust komandas garu, ja daļa darbinieku strādā attālināti? Kā noturēt labus darbiniekus? Šie ir tikai daži no grūtiem jautājumiem, ar ko šobrīd saskaras uzņēmumu vadītāji. Vienlaikus, saskaņā ar jaunākā globālā "Work Trend Index" datiem, 48% darba ņēmēju darbā jūtas izdeguši, 57% apgalvo, ka darba devējs nav izrādījis interesi par viņu labbūtību uzņēmumā, bet 76% nav mierā ar piedāvātajām izglītošanās iespējām un atzinuši, ka paliktu pašreizējā darbavietā ilgāk, ja vien uzņēmums dotu iespēju uzlabot prasmes.

Darba vide pēdējos gados ir mainījusies, un aizvien svarīgāka ir tā dēvētā darbinieka pieredze un labbūtība. Gudri personāla vadītāji zina, ka cilvēki šodien vēlas vairāk nekā tikai algu – viņi vēlas arī elastību un piederības sajūtu uzņēmumam. Ieguvējs no tā ir gan darbinieks, gan uzņēmums. No darbinieka pieredzes atkarīga viņa produktivitāte, precizitāte, komandas gars un citi faktori, kas tik ļoti nepieciešami uzņēmuma veiksmei. Ne velti pētījumi rāda: uzņēmumi ar labu darbinieku iesaisti gūst līdz pat 23% lielāku peļņu, un ar zināšanu papildināšanas rīkiem darbinieku ikdienas produktivitāte kāpj pat par 11-14%.

Kas ir darbinieku pieredzes platformas?

Cenšoties pielāgoties mainīgajai darba videi un hibrīda darba modelim, uzņēmumi aizvien biežāk ievieš dažādus tehnoloģiskus rīkus jeb darbinieka pieredzes instrumentus. Darbinieku pieredzes platformas (DPP) palīdz gan darbiniekiem individuāli, gan komandai uzlabot savu sniegumu, nodrošina saziņu un izaugsmi – un tas viss pieejams vienuviet, vienā platformā. Tādējādi darbiniekam vienkopus pieejams viss darbam vajadzīgais.

Microsoft attīstītā darbinieku pieredzes platforma "Microsoft Viva" vienlaikus nodrošina vietu saziņai, zināšanām, mācībām, noderīgiem resursiem, ieskatiem un padomiem. Tas darbiniekam pieejams neatkarīgi no vietas, kur viņš strādā. Turklāt "Viva" darbojas ciešā integrācijā ar "Microsoft 365", "Microsoft Teams" un "Outlook". Tikai gadu pēc izlaišanas "Viva" ir jau vairāk nekā 10 miljoni aktīvo lietotāju. Uzņēmumiem tas nozīmē vērtīgu instrumentu, kas palīdz risināt tādus izaicinājumus kā darbinieku apmācība, zināšanu apmaiņa, izdegšanas sindroma mazināšana un darbinieku noturēšana. Izmantojot reāllaika informāciju, "Viva" uzņēmuma vadībai arī sniedz vispusīgu priekšstatu par to, kas darbojas, kas nefunkcionē kā nākas, un ko vadītāji un komandas var mainīt, lai biznesa rezultātus uzlabotu.

Ko saka vadošie uzņēmumi – "Microsoft Viva" lietotāji?

"PayPal". Šī globālā interneta maksājumu un naudas pārvedumu uzņēmuma pakalpojumus izmanto 400 miljoni cilvēku visā pasaulē. Iespējams, tikai retais nojauš, ka ērto pakalpojumu palīdz nodrošināt desmitiem tūkstoši "PayPal" darbinieku visā pasaulē, kas turklāt strādā dažādās laika zonās. Pandēmija apstākļos darbu organizējot attālināti, uzņēmums drīz vien saprata, ka kaut kas nav kārtībā: saziņa vedas sliktāk, tiešsaistes tikšanos ir pārāk daudz, zūd darba un atputas laika robežas, un darbinieku apmierinātība strauji krītas. Reaģējot uz to, uzņēmums ieviesa virkni darbinieku labbūtības iniciatīvu un izmantoja "Microsoft Viva", lai mērītu to efektivitāti, identificētu faktorus, kas kaitē darbinieku labbūtībai un darba efektivitātei.

"Unilever" ir globāls patēriņa preču līderis ar vairāk nekā 400 zīmoliem, kas vienmēr uzsvēris, ka pret darbinieku labbūtību izturas ar lielu atbildību. "Unilever" ieviesis "Microsoft Viva", lai individuāliem darbiniekiem, vadītājiem un līderiem savā uzņēmumā sniegtu uz datiem balstītu, taču darbinieku privātumu aizsargājošu priekšstatu par to, kā dažādi darba modeļi ietekmē darbinieku labbūtību un produktivitāti. Šīs atziņas palīdz "Unilever" uzlabot darbinieku pieredzi un veicināt labāku darba un privātās dzīves līdzsvaru.

"Music Tribe". Šī globālā audio aprīkojuma kompānija zina, kāda vērtība ir tam, ko sadzird. "Music Tribe" ir slavena ar nerakstīto likumu vienmēr dzirdēt savus klientus un reaģēt uz viņu vajadzībām. Bet darbinieki šajā uzņēmumā tiek dēvēti par "iekšējiem klientiem". Kad uzņēmums darbiniekiem jautāja, kas palīdzētu viņiem kļūt vēl spējīgākiem un radošākiem, atbilde bija: vairāk iespēju mācīties. Uzņēmums drīz vien ieviesa "Microsoft Viva Learning" platformu, kas darbiniekiem nodrošina tiešsaistes un virtuālās apmācības iespējas.

Ko piedāvā "Microsoft Viva"?

"Microsoft Viva" ietver virkni lietotņu, kas radītas, lai darbotos vienoti, taču var tikt iegādātas un pievienotas platformai arī atsevišķi, atkarībā no katra uzņēmuma vajadzībām. Viva funkciju un lietojumprogrammu klāsts arvien aug. Dažas no tām:

  • "Viva Topics" izmanto mākslīgo intelektu (MI), lai automātiski sakārtotu uzņēmuma digitālos datus atbilstošās kategorijās, būtiski atvieglojot informācijas atrašanu. Tam ir arī citas priekšrocības: darbiniekam, strādājot ar tādām lietotnēm kā "Office", "SharePoint" un "Teams", tiek automātiski piedāvātas tēmu kartītes (topic cards) ar noderīgu informāciju. Piemēram, ja ir runa par konkrētu projektu, tajā tiek parādīti saistītie dokumenti, video vai uzņēmuma darbinieki, kas ar to strādā.
  • "Viva Insights" piedāvā reālas un katra darbinieka darba analīzē balstītas rekomendācijas, kā balansēt produktivitāti un savu labbūtību. Turpretim vadītājiem, nodrošinot nepieciešamo darbinieka konfidencialitāti, pieejami pārskati par to, kā sokas viņu komandai. Vēl augstākas vadības līmenī tiek nodrošināta analīze par darba tendencēm visā uzņēmumā, kas ļauj risināt sarežģītus uzdevumus un laikus reaģēt uz pārmaiņām.
  • "Viva Learning": MI uzlabots mācību centrs "Microsoft Teams", kas iesaka pareizo saturu īstajā laikā, padarot mācīšanos par organisku darbdienas sastāvdaļu. Turklāt tajā apvienots saturs gan no "LinkedIn Learning" un "Microsoft Learn", gan kompānijas pašas pielāgots mācību saturs ar vieglu koplietošanas, nozīmēšanas un izsekojamības funkciju.
  • "Viva Connections" nodrošina darbinieku informētību par uzņēmumā notiekošo, lai viņi jutās iekļauti un iedvesmoti. Tā ir vieta sarunām, uzņēmuma jaunumiem un kopīgu interešu telpām.
  • "Viva Goals" ir mērķu, uzdevumu un galveno rezultātu pārvaldības risinājums, kas palīdz uzņēmumiem saskaņot ikdienas darbu ar uzņēmējdarbības rezultātiem.Tas palīdz komandām un darbiniekiem izprast uzņēmuma kopējos mērķus un sekot tiem.
  • "Viva Engage" nodrošina darbiniekiem vietu, kur sazināties, izpaust sevi un rast piederību darbavietai. Uzņēmums te izsludina pasākumus un iniciatīvas, te ir vieta, kur dalīties ar aktuālo un palīdzēt kolēģiem risināt problēmas.
  • "Viva Sales" ir jauna lietotne, kas domāta pārdošanas profesionāļiem. Tas ir izstrādāts, lai palīdzētu pārdevējiem paaugstināt produktivitāti, atvieglotu darba slodzi, ietaupītu laiku un palīdzētu pārdevējiem pārdot vairāk. "Viva Sales" sniedz vajadzīgo atbalstu, lai pārdevējs varētu koncentrēties savai prioritātei – saziņai ar klientiem.

Kā liecina iepriekš minētie piemēri, uzņēmumi, kas nodrošina izcilu darbinieku pieredzi, sasniedz izmērāmus rezultātus darbinieku saglabāšanā, kā arī produktivitātes un rentabilitātes celšanā. Bet, lai to paveiktu, svarīgi ir pareizie tehnoloģiskie risinājumi. Uzziniet vairāk par to, ko "Microsoft Viva" var piedāvāt jūsu uzņēmumam šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!