Baltic Bees aviošovs Spilves lidostā - 24
Foto: Kārlis Dambrāns/DELFI

Rīgas domes (RD) Pilsētas īpašuma komitejas deputāti pirmdien, 12. novembrī, pieņēma trīs ar Spilves lidlauka nākotni saistītus lēmumus – atpirkt privātīpašniekam piederošu skrejceļa daļu, nodot skrejceļu jaunam nomniekam un likvidēt par aviāciju lidlaukā līdz šim gādājušo nodibinājumu "Lidlauks Spilve".

Vispirms komitejas deputāti nolēma Spilves lidlauka skrejceļu bezatlīdzības lietošanā nodot nodibinājumam "Lidosta Spilve". Nodibinājums ir dibināts šā gada sākumā un oktobra beigas saņēmis sabiedriskā labuma organizācijas statusu.

Nodibinājuma valdē strādā Jānis Maslovskis, kurš darbojās arī līdz šim par aviāciju Spilvē gādājušā nodibinājuma "Lidlauks Spilve" valdē. "Lidosta Spilve" valdē strādā arī Jaroslavs Gaļijevs un Dmitrijs Kušiņičevs.

Otrais komitejas deputātu atbalstītais lēmumprojekts paredz pārtraukt pašvaldības līdzdalību 2009. gadā dibinātajā nodibinājumā "Lidlauks Spilve". Šī nodibinājuma valdē strādā arī RD deputāts Vadims Baraņņiks (S) un Finanšu departamenta direktora biroja vadītājs Andris Konošonoks. Trešais valdes loceklis ir Maslovskis, kurš līdz šim strādāja par nodibinājuma izpilddirektoru.

Maslovskis komitejas sēdē skaidroja, ka paralēli jau radies cits variants, kā lidlauks varētu turpināt darbu bez tiešas pašvaldības līdzdalības. "Tā sakritis, ka vietā stāsies "Lidosta Spilve". Šo nodibinājumu veido privātpersonas un juridiskas personas, kas ir tieši ieinteresētas mazās aviācijas biznesā. Ir gan remonta organizācijas, pilotu skola, aviācijas darbu veicēji un pētniecības darbu veicēji, kā arī dažas aviācijā ieinteresētas privātpersonas, piemēram, es. Esam saņēmuši sabiedriskā labuma organizācijas statusu. Gribam, lai lidlauks Spilve varētu tā saukties arī turpmāk, cilvēki varētu lidot," komentēja Maslovskis.

Nodibinājuma "Lidlauks Spilve" sertifikāts beidzās 2017. gada martā. Lai gan nodibinājuma pārstāvji vairākkārt publiski teikuši, ka sertifikātu iecerēts atjaunot, "Lidlauks Spilve" valde šo ieceri ir atmetusi un novembra sākumā lēma likvidēties. Iemesls – sertifikāta atjaunošanai vajadzīgos līdzekļus ar mazo aviāciju atpelnīt nevarēs.

"Sertifikācijas process atduras pret īpašuma jautājumiem. (...) Strādājam arī ar Rīgas brīvostu, virzot sarunas par nodošanu lietošanā. Šobrīd soli pa solim kārtojam juridiskās attiecības," iespējas atjaunot sertifikātu jaunā nodibinājuma "Lidosta Spilve" paspārnē aprakstīja Maslovskis.

Komitejas deputāti pirmdien spēra soli "juridiskā kalambūra" atrisināšanā ar SIA "Spilve International Business Park". Uz šī īpašuma zemes atrodas daļa no Spilves lidlauka skrejceļa. Par skrejceļa lietošanu RD īpašniekam nekad nav maksājusi, tāpēc uzņēmums "piespiedu nomas" maksu jau gadiem ilgi cenšas piedzīt tiesā.

Pagājušajā mēnesī RD atrada veidu, kā izvairīties no turpmākas nomas maksāšanas. Tas paredzēja par 180 tūkstošiem eiro nojaukt to skrejceļa daļu, kas atrodas uz "Spilve International Business Park" zemes. Portālam "Delfi" Satiksmes ministrijā norādīja, ka šāds risinājums varētu apdraudēt turpmāko aviācijas nākotni Spilves lidlaukā.

Pēc tam, kad portāls "Delfi" vēstīja par "Spilve International Business Park" vēlmi RD zemi pārdot par nojaukšanai paredzēto summu, kas ir vairāk nekā divas reizes mazāka par īpašuma vērtību, pašvaldība tikās ar uzņēmumu, lai vienotos par darījumu. Sarunām bija pozitīvs iznākums un RD Īpašuma departaments uz šo sēdi sagatavoja lēmumprojektu par īpašuma atpirkšanu, ko komitejas deputāti atbalstīja.

Uzņēmuma piedāvājums gan nenozīmē, ka "Spilve International Business Park" atmetīs ieceri no RD piedzīt 141 824 eiro lielo zemes nomas maksas parādu par laika posmu no 2004. līdz 2011. gadam. Taču uzņēmuma valdes loceklis Ronalds Vuškāns portālam "Delfi" teica, ka RD ir piedāvājis šajās lietās izlīgt.

Par atbalstītajiem lēmumprojektiem vēl jālemj RD kārtējā sēdē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!