Eiropas Parlamenta otrdien pieņemtais lēmums ieviest vienotus obligātos standartus transportlīdzekļu tehniskajām apskatēm, kas paredz, ka apskatēs jāņem vērā odometra rādītāji un tie jāfiksē īpašos sertifikātos, ir plats solis cīņā pret krāpšanos lietotu auto tirgū.
Gandrīz katrs autovadītājs ir saskāries ar mašīnas pirkšanas drudzi, un bieži vien pat vairākkārt. Katram ir sava rocība, kuras kopējais atspulgs redzams uz mūsu ceļiem, par kuriem pamatā braukā lietotas automašīnas. Vidējais spēkratu vecums Latvijā ir 12,5 gadi, kas par 40% pārsniedz vidējo auto vecumu Eiropas Savienībā (ES). Nu neesam ne tuvu turīgākā ES valsts, un par to liecina mūsu autoparks, lai gan Rīgas centrs un Jūrmala vasarā dažkārt atgādina ļoti turīgu zemi, un par to runā arī šurp atbraukušie ārvalstu viesi.
Un tomēr, tā kā pa mūsu zemi visvairāk braukā lietoti spēkrati, tad tieši šādi pirkumi visbiežāk ir veikti. Kam pievēršam uzmanību meklējot savu auto? Modelis, marka, degvielas patēriņš, dažkārt krāsa ir visbiežāk izplatītie kritēriji, tomēr vienmēr aplūkojam arī nobraukumu. Cik autiņš savā autodzīvē ir noripojis - jo vairāk, jo sliktāk, tātad pamatīgi lietots, un varbūt bez lieliem ieguldījumiem daudz vairs negribēs braukt.