Ļoti iespējams, Latvijā nav populārākas tortes par zīmola "Staburadze" ražoto torti "Cielaviņa", kas pārliecinoši atrod savu ceļu uz saldummīļotāju sirdīm jau gandrīz četrdesmit gadu garumā. Tomēr, vai zinām, kāds ir šīs tortes stāsts un kā tā top?
Laikā, kad tapa "Cielaviņa", iecienītas bija pavisam cita veida kūkas – goda vietā bija tā sauktās īstās lauku tortes, kas nozīmēja – mājās ceptu kūku no mīksta biskvīta, pildītu ar vārīto krēmu un kādu skābenu ievārījumu, rotātu ar sviesta krēma rozēm. Savukārt "Cielaviņa", kas nedaudz atgādināja kādu citu torti – "Draudzība", savu uzvaras gājienu no konditorejas plauktiem uz pircēju sirdīm sāka 1984. gada maijā un šogad tai apritēs jau četrdesmit gadu, stāsta "Orkla Latvija" komunikācijas vadītāja Laura Bagātā.
Par tortes "Cielaviņa" radītāju tiek uzskatīta toreizējā "Staburadze" konditorejas ceha vadītāja Ausma Ābola sadarbībā ar ceha vecāko inženieri Ritu Kadiķi. Ausma Ābola savulaik radījusi vairāk nekā desmit dažādas tortes, tostarp reiz populāro torti "Sonāte". Toreiz pieprasījums pēc tām bijis milzīgs. 1985. gada 19. oktobra "Rīgas Balss" numurā tika rakstīts par to, ka "Cielaviņa" kļuvusi tik pieprasīta, ka veikalu plauktos ilgi nav stāvējusi.
Līdzīgi kā pirms četrdesmit gadiem, arī tagad "Cielaviņa" ir konditorejas meistaru roku darbs, ik katrai no trauslajām kūkām veltot uzmanību un rūpību, lai rezultāts ikreiz būtu perfekts. Un, līdzīgi kā pirms četrdesmit gadiem, "Cielaviņas" receptūra palikusi nemainīga – maigas, trauslas olbaltuma bezē kārtas, kurās slēpjas drupenie zemesrieksti, bet starp kārtām maigi vijīgais, piesātinātais šokolādes krēms. Kad tortes kārtas izveidotas, tās tiek glīti nolīdzinātas ar konditorejas nazi, dāsni apkaisītas ar riekstu drupatām, un noslēgumā konditorejas meistari izveido jau klasisko, visiem atpazīstamo tortes dekoru. Ja tālajā 1984. gadā tika izceptas aptuveni 400 tortes "Cielaviņa" mēnesī, un gada laikā pārdoti aptuveni 20 tūkstoši šīs tortes, tad šodien to skaits ir krietni pieaudzis – mēnesī tiek saražotas ap 40 tūkstošiem "Cielaviņa" tortes un svētku laikā pat vēl vairāk – ap 50 tūkstošiem, bet gada laikā – vairāk nekā 500 tūkstoši nu jau leģendārās tortes.
"Cielaviņa" ir reģistrēta kā preču zīme, un, lai gan, protams, neviens nevar liegt mēģinājumu šīs tortes burvību atkārtot, tomēr oficiāli par "Cielaviņu" var tikt dēvēta tikai "Staburadze" ražotā torte, kas ir populārākais šī zīmola produkts, uzsver Laura Bagātā.