Daži ieteikumi labai uzvedībai bāros, restorānos un kafejnīcās:
Iepazīstini ar sevi un uzzini, kā sauc bārmeni, jo, uzrunājot bārmeni vārdā, radīsi labu priekšstatu par sevi. Ja vēlies piesaistīt bārmeņa vai viesmīļa uzmanību, nekad nekliedz "Heii, bārmen!" vai "Ei, viesmīl!", vai, vēl trakāk, "Ei, oficiant!".
Neesi rupjš, mēģinot piesaistīt bārmeņa uzmanību, lai samaksātu rēķinu! Ja vēlies norēķināties, paaicini viesmīli ar frāzēm: "Atvainojiet", "Vai drīkst jūs palūgt" u.c. Nekādā gadījumā nekādus: "Hei, Kaptein!", "Oficiant!", "Ēeeee" un tā tālāk. Svilpieni ir piemērota skaņa tikai suņiem. Šos vienkāršos noteikumus zina pat alu cilvēks!
Nav nepieciešams pasūtīt kokteiļus, ko esat baudījuši ceļojumos ārzemēs vai eksotiskās salās, jo ir tūkstošiem kokteiļu veidu, bārmenim visi nav jāiemācās. Nevajag mācīt vai uzdot pašsaprotamus jautājumus par kokteiļiem, piemēram, "Vai māki pagatavot "B-52"?" vai neskaidri formulēt "Cuba Libre pagatavosi?".
Nekad neuzdod provokatīvus un aizvainojošus jautājumus, piemēram, "Vai šī ir jūsu pašreizējā nodarbošanās?" vai "Un ko tu vēl dari?", vai arī "Visu mūžu strādāsi bārā?". Ticiet mums, sabiedriskā ēdināšana ir reāls darbs!
Ja jums ir kādas problēmas, droši runājiet par to ar bārmeni vai vadītāju, viņi varēs jums palīdzēt. Ja novēro kāda cita apmeklētāja neatbilstošu uzvedību, viņš izturas rupji pret citiem apmeklētājiem un apkalpojošo personālu, lūdzu aizrādi viņam to, vai arī informē bāra, kafejnīcas vai restorāna vadītāju.
Dažādu aptauju un pētījumu rezultāti liecina, ka katrs piektais restorānu, kafejnīcu vai bāru apmeklētājs uzvedas nepieklājīgi, neievēro etiķeti vai uzvedas rupji. Kādas ir jūsu domas par apmeklētāju uzvedību sabiedriskās ēdināšanas vietās? Dalieties savā pieredzē komentāros!