Trauku novākšana, pirms klients pabeidzis ēst
Restorānos nereti nācies novērot, ka viesmīļi novāc traukus vai glāzes pirms tie ir pilnībā tukši. Viesmīļiem tā nevajadzētu darīt, jo pat, ja uz šķīvja ir palikusi kaut viena salātlapa, viņiem vajadzētu klientam pajautāt, vai traukus drīkst aiznest.
Ūdens ir jāatnes uzreiz
Ja klients pasūta ūdeni, tad tas, visticamāk, ir tāpēc, ka viņš ir izslāpis. Tādēļ nevajadzētu likt ilgi gaidīt pēc kārotās ūdens glāzes. Pat, ja cilvēks no blakus galdiņa pēc tam pasūta vīnu vai kokteili, tad neapkalpo pirmos viņus, tikai tāpēc, ka šie dzērieni maksā vairāk, pamāca "Forbes".
Atsaucību, nevis uzbāzību, lūdzu!
Restorānos bieži nākas novērot divas galējības. Viena galējība - viesmīļi regulāri nāk pie tevis, vaicā, ko atnest, prasa atsauksmes par ēdienu, bet otra - viesmīļu nav tuvumā. Ideālajā variantā viesmīlim būtu jābūt sasniedzamam, ja klientam rodas kāds jautājums, bet viņš nedrīkst ik pēc 10 minūtēm nākt pie galdiņa un vaicāt: "Kā garšo?", "Vai vēl ko atnest?", jo, ja restorānā klients ieradies ar kompāniju, tad viņi noteikkti vēlies aprunāties, bet viesmīļa uzbāzība traucē kvalitatīvai komunikācijai.
Galdiņa ierādīšana - nekavējoties
Kad cilvēki ir ieradušies restorānā, tad nevar viņiem likt gaidīt, līdz tiks ierādīts galdiņš. Protams, ir izņēmumi, piemēram, nav brīvu vietu, bet bieži nākas saskarties ar situāciju, ka restorānā ir brīvas vietas, tomēr viesmīlis kavējas ierādīt galdiņu.
Bērni jāpabaro tūlīt
Ja restorānā ierodas ģimene ar bērnu, bērnam ātri vien jāsagādā kaut kas ēdams. Tas var būt arī kaut kas neliels, piemēram, cepums, jo, ja bērnam būs jāgaida pusstunda, līdz viņam tiks atnests ēdiens, viņš kļūs nemierīgs un, visticamāk, traucēs citiem apmeklētājiem ar savu uzvedību.
Bez cukura tik tiešām nozīmē "bez cukura"
Ja cilvēks pasūta dzērienu bez cukura, piemēram, diētisko kolu, tad jāpārliecinās, ka viņš tiešām saņem dzērienu bez grama cukura. Šādā dzērienā arī nepievieno saldos ķiršus, jo nevar zināt, vai apmeklētājam ir cukura diabēts vai alerģija pret cukuru.
Nekādus komentārus!
Ja cilvēks aiziet uz restorānu un savu maltīti apēd ļoti ātri, tad nedrīkst to komentēt, sakot, "Jūs nu gan ātri paēdāt". Šādi komentāri var likt justies neērti.
Rēķina gaidīšana
Kad cilvēks ir paēdis un lūdz, lai viesmīlis atnes rēķinu, nav pieklājīgi viņam likt gaidīt, jo, ja žests ir izrādīts un čeks ir palūgts, tad, acīmredzot, cilvēkam ir jādodas un viņš nevēlas dīkā bezdarbībā sēdēt pie galdiņa.
Ir vēl daudzas citas lietas, ar kurām mēs noteikti brīžiem neesam apmierināti kādā restorānā, tomēr jāsaprot, ka arī viesmīļi ir tikai cilvēki, tāpēc, ja gadās kādas pretenzijas, tad izteiksim tās piezemētā balsī un centīsimies viņus saprast. Un tomēr, arī restorānu klientiem ir nerakstīti noteikumi, kas ir jāievēro. Par to - citu reizi.