Foto: Shutterstock

Restorānu bizness ir ienesīga joma, jo kvalitatīva ēdiena mīļotāji vienmēr būs gatavi atdarīt savus maciņus, lai baudītu gardas maltītes ārpus mājām. Tomēr restorānā nepietiek ar labu šefpavāru vien, lai tas sekmīgi darbotos - parasti smalkākās sabiedriskās ēdināšanas vietās strādā arī tirgzinību speciālisti, kas dara visu, lai klients par konkrēto maltīti atstātu pēc iespējas vairāk naudas. Portāls "Business Insider" izpētījis paņēmienus, kurus restorāni izmanto ikdienā klientu netiešai "apvārdošanai".

1. Ēdienkartēs neizmanto "EUR" simbolu - kā izpētījuši jomas speciālisti, tad konkrētās valūtas nosaukuma trūkums ēdienkartē pie ēdiena cenas klientus pamudina pasūtīt vairāk. Savukārt, ja pēc skaitļa seko EUR vai dolāra zīme, gardēdis ir krietni vien piesardzīgāks. 

2. "Apaļie" cipari - veikalos ir pierasta prakse cenas rakstīt, piemēram, "9.99 EUR". Eksperti pateiks, ka šāda stratēģija nav ieteicama restorānos, jo labāk cenas skaitli noslēgt ar "apaļu" ciparu - pieci vai nulle, piemēram, "9.95 EUR". Vēl ieteicamāk - centus nerakstīt vispār, apstāties pie "apaļiem" eiro. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!