"Pēc mūsu novērojumiem, pēdējos gados restorānu apmeklētāji ir sākuši pievērst vairāk uzmanības personālam, labprāt cenšas izveidot personīgu kontaktu ar viesmīļiem un bārmeņiem, izrādot lielāku interesi par viņu darbu. Restorānu viesi ir kļuvuši laipnāki, atvērtāki un draudzīgāki," secinājuši restorāna "Steiku haoss" pārstāvji.
Restorānu pārstāvju pieredze liecina, ka aizvien vairāk apmeklētāju viesmīļus sāk uztvert kā padomdevējus, kuri var ne tikai pienest ēdienkarti, bet arī palīdzēt ar maltītes un dzērienu izvēli, kā arī atbildēt uz jautājumiem.
Tāpat restorānu pārstāvji novērojuši, ka Latvijas iedzīvotāju un ārvalstu viesu uzvedība restorānos atšķiras.
"Ārvalstu viesis restorānu vidē jūtas brīvāk un ir zinošs restorānu kultūrā. Viņš ir atvērts, laipns un smaidīgs. Esam novērojuši, ka ārvalstu viesi neskopojas ar uzslavām un neslēpj sajūsmu par maltīti, ja tā viņiem garšojusi. Vienlaikus jāuzsver, ka arī vietējais apmeklētājs pēdējos gados ir audzis, kļuvis izglītotāks restorānu jomā, zina ko vēlas, kā arī attieksme pret personālu ir kļuvusi labāka," novērojuši "3 pavāru restorāna" pārstāvji.
Attieksmē pret restorānu personālu Latvijas iedzīvotājs ir pieklājīgs, bet reizē nopietns un ieturēts, un reti ļaujas emocijām. Salīdzinot ar ārvalstu viesi, latvietis ir kautrīgāks un noslēgtāks. Restorānu darbinieki to skaidro gan ar mentalitāti, gan arī, iespējams, retākām restorānu apmeklēšanas reizēm, kas neļauj šajā vidē justies kā "zivij ūdenī".