Britu portāls DailyMail.co.uk vēsta, ka biešu tirgus apjomi Apvienotajā Karalistē pieauguši līdz 1 miljonam mārciņu apgrozījuma nedēļā. Kas veicinājis šādu pēkšņu lēcienu? Ēdienu blogeri, žurnālisti un pavāri, kuri no jauna cēluši gaisā pieticīgo, bet tik ļoti gardo bieti, saucot to par jauno superproduktu.
Briti šogad pērkot bietes paspējuši iztērēt jau 50,5 miljonus mārciņu, kas ir liels lēciens, salīdzinot situāciju pirms desmit gadiem, kad biešu tirgošanas apjomi sasnieguši vien 30 miljonus mārciņu. Biešu un to produktu tirgus apjomu veicinājusi britu tiekšanās pretī veselīgam dzīvesveidam un uzturam – veikalu plauktos nopērkamas sulas, biešu steiki, kurus likt uz grila, biešu čipsi un daudzi citi produkti.
Biešu veselīgumu apstiprinājuši arī zinātnieki no Karalienes Mērijas Universitātes Londonā, kuru nesenajā pētījumā kā galvenā atziņa izvirzīta biešu sulas spēja novērst augstu asinsspiedienu.
Uzziņai – reģionālais laikraksts "Bauskas Dzīve" aprīlī vēstīja par Latvijas lielākā galda biešu pārstrādes uzņēmuma "Jaunkrasti" veikumu. 2014. gadā uzņēmums pārstrādājis 6000 tonnu biešu. Latvieši gan bietes vērtīgumu apzinājušies jau sen, tāpēc varam teikt, ka esam vismaz soli pārāki, kā briti. Ne velti mēs bietes ēdam tik bieži un dažādos ēdienos. Bet viss labais, protams, ir nesarežģīts!