viesmīļi apkalpošana restorāni
Viesmīļi, visdrīzāk, apzinās realitāti, ka kādu vakaru var atnākt mājās ar vairākiem desmitiem eiro tējas naudās un kādu vakaru – vien ar sliktu noskaņojumu. Vai dzeramnaudu došana viesmīļiem ir sabiedrības spiediens vai sevišķi labu sajūtu "nopirkšana"? Daļa viesmīļu to uztver kā pateicību, daļa – kā pašsaprotamu lietu. Tējas naudas restorānos tiek atstātas arī šobrīd, dažos gadījumos pat lielākas nekā pirms Covid-19 pandēmijas viļņa sākšanās.

Laipni apkalpot vienlaicīgi desmit galdiņus

Siguldas restorāna "Fazenda" vadītāja Kitija Tīruma novērojusi, ka "šobrīd Siguldā dzeramnaudas ir krietni mazākas, bet Rīgas restorānā gan viesi atstāj tādas pašas dzeramnaudas, kādas bija pirms krīzes. Dažreiz pat lielākas." Kitija stāsta, ka zelta rudens laikā brīvdienās Siguldā, neatkarīgi no Latvijā notiekošās situācijas, ir ļoti liels apmeklētāju pieplūdums. "Brīvdienās viesmīlis fiziski nevar katram galdiņam veltīt tik daudz laika un personiskas komunikācijas, kā viņš vēlētos, jo vienlaicīgi kvalitatīvi jāapkalpo vēl desmit galdiņi." Tad gan viesi mēdzot atstāt mazāk dzeramnaudas nekā darbadienās, kad viesu restorānā ir mazāk un viesmīlis var aprunāties ar katru cilvēku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!