<a rel='cc:attributionURL' href='https://unsplash.com/@kelsoknight'>Kelsey Knight</a> /  <a rel='license' href='https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/'>cc</a>
Nav būtiski, kad jūs izšaujat korķi no sava "domperiņona" vai "bolindžera". Ir pilnīgi vienalga, kurā dienā jūs atkorķējat savu "šatenefdupapē" vai "šatomargo". Nevienam nav nekādas daļas par to, kad jūs salejat glāzēs savu "monrašē" vai "domēn raveno". Toties teju visa pasaule zina, kad jāatver viens pavisam cits francūzis, "Beaujolais Nouveau", – katru gadu vienā un tajā pašā dienā, novembra trešajā ceturtdienā.

"Beaojolais Nouveau" ir patiešām fenomenāls produkts un kārtējais pierādījums tam, ka sirsnīgs stāsts un vienkāršība kopā ar labu mārketingu var paveikt brīnumus. "Beaujolais Nouveau" nebūt nav labākais, ko Božolē reģions var sniegt vīna cienītājiem, bet slavenākais – noteikti.

""Beaujolais Nouveau" ir ļoti interesants fenomens. Pasaulē daudzos vīna reģionos pastāv lustīga un dzīvespriecīga tradīcija katru gadu svinēt ražas novākšanu un nogaršot pirmo fermentēto vīnu, bet vienīgā vieta, kur tas ir kļuvis par starptautiska līmeņa kultu, ir Božolē, Francijā," saka DipWSET vīna akadēmiķis Jānis Volkinšteins. "Jau 19. gadsimtā Božolē rīkoja dzīres, lai nogaršotu jauno ražu un pārbaudītu, kāda tā attiecīgajā gadā sanākusi. Laikam ejot, tā pārvērtās patiešām kulta svinēšanā."

Šī tradīcija gan ir zaudējusi apmērus – Amerikā vien kopš gadsimta sākuma "Beaujolais Nouveau" pārdošanas apjoms ir sarucis desmitkārt, taču tas nekādā gadījumā neatceļ svētkus, jo – "le Beaujolais Nouveau est arrivé"!

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!