Latvijas augļu un ogu vīna skate 2016 - 8
Foto: DELFI

Lai gan vīns ir viens no iecienītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem Latvijas iedzīvotāju vidū, zināšanas, kas palīdzētu izvēlēties ēdienam piemērotāko, ir tikai katram desmitajam vīna lietotājam, secināts tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktajā pētījumā. Pētījuma rezultāti prezentēti 23. novembrī, sadarbībā ar veikalu tīklu "Rimi".

Visbiežāk Latvijas iedzīvotāji vīnu malko svētkos, dodoties ciemos vai uzņemot pie sevis draugus. Tas ir iecienīts arī romantiskos brīžos ar partneri, tā sauktajos "meiteņu vakaros" un ar darbu vai biznesu saistītos pasākumos. Taču kā piedevu pie vakariņām, kas ir plaši izplatīta parādība tādās tradicionālajās vīna zemēs kā Itālija un Francija, pie mums vīnu iemalko vien četri procenti šī dzēriena cienītāju.

"Pētījuma rezultātos redzam, ka cilvēki bez speciālām zināšanām biežāk vīnu pērk lielveikalos un savā izvēlē ir konservatīvāki. Viņi ir iecienījuši vienas valsts, vīnogu šķirnes vai pat konkrētas markas dzērienu un pēc iespējas pieturas pie šīs pārbaudītās vērtības. Savukārt vīnu pasauli labāk iepazinušie dodas uz specializētiem veikaliem un meklē aizvien ko jaunu, nereti arī lūdz pārdevēju padomu. Tomēr gan viena, gan otra grupa vēlētos saņemt vairāk informācijas par potenciālo pirkumu, tādēļ ir ļoti labi, ka tagad viņiem būs tāda iespēja," iepazīstinot ar pētījuma rezultātiem, norādīja SKDS direktors, sociologs Arnis Kaktiņš "Rimi vīna dārza" atklāšanas pasākumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!